Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Bruker Air Greenland en A330?
Det var en stor maskin.
Jeg trodde at de bruke f.eks. B737-800 eller lignende.
Logisk nok det. Stor maskin for å komme seg dit, små når ein er derDe har ingen B737 eller A320 i flåten sin.
Bare noen små fly eller store fly (ikke noen mellom størrelse).
Logisk nok det. Stor maskin for å komme seg dit, små når ein er der![]()
En A320 hadde vel kart å fly CPH - GOH?
En A320 hadde vel kart å fly CPH - GOH?
GOH har for kort rullebane for trafikk med A320/B737/tilsvarende. I dag er det kun SFJ og UAK som kan ta i mot denne typen fly.
Espen
Ok, så A330-200 trenger kortere rullebane en A320/B737/tilsvarende.
Interessant. Dette viste jeg ikke.
Det var ikke det han skrev? Han skrev at GOH ikke kan ta i mot 737/320.
Da er det ganske logisk at den ikke kan ta i mot en 330 heller.
I følge Wikipedia: GOH har 950 meter rullebane. En A330 trenger 2770 meter for å kunne ta av og 1730 for å lande.
Men, snakker ikke vi om CPH-GOH som det er A330-200 på??
Nei, hvem har sagt at de flyr 330 på CPH-GOH?
I følge Wikipedia flyr de til SFJ og UAK fra CPH
https://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Airport#Passenger
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.