Air France-KLM

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Nå har jeg mottatt mitt Ivory-kort fra Flying Blue. Felles poengkonto skal opprettes fra og med juni. Jeg har ikke planer om å reise noe med disse selskapene før det, men hvor ville eventuelle poeng blitt registrert iden jeg er/var medlem av både Fréquence Plus og Flying Dutchman.

De har ihvertfall et solid utvalg av partnere i alle kategorier, alt fra flyselskaper til veldedighetsorganisasjoner.
 
Re: KLM/Air France

Dette fikk jeg for 4 dager siden..

Stilig layout - ræva bilde! :up:

ivory.jpg
 
Re: KLM/Air France

Kan man håpe på at selskapene får en felles design...
 
Re: KLM/Air France

Air France-KLM sin interesse for oppkjøp av TAP, er nettopp TAP sin betydelige posisjon some "gateway" til Latin-Amerika. Pr i dag troner IBERIA øverst med å tilby 15% av flysetene til Sør-Amerika, etterfulgt av Air-France sine 11% og deretter TAP med 10%(Lufthansa kun 5 %).

Dersom TAP innlemmes i Air-France-KLM familien, vil de sikre seg totalt 29% av flysetene til/fra Sør-Amerika og dermed kunne fange opp betydelig del av trafikken til Europa.
OG...ved at Air-France-KLM nå har kommet på eiersiden i SAS og med intensjon om videre oppkjøp, har deres antall flyseter i Skandinavia økt fra 5% til 32%, mens Lufthansa-group kun har 8,5%(pr. i dag).

Air-France-KLM har tydeligvis ambisjoner. Det skal bli spennende å følge med på utviklingen!

https://airlineweekly.skift.com/2023/09/why-are-airlines-so-eager-for-a-piece-of-tap-air-portugal/

https://airlineweekly.skift.com/2023/10/air-france-klm-to-take-stake-in-sas-under-1-2-billion-deal/
 

Attachments

  • IMG_8618.jpg
    IMG_8618.jpg
    371.9 KB · Views: 314
  • IMG_8622.jpg
    IMG_8622.jpg
    261.7 KB · Views: 316
  • IMG_8628.jpg
    IMG_8628.jpg
    240.6 KB · Views: 317
  • IMG_8630-3.jpg
    IMG_8630-3.jpg
    132.3 KB · Views: 240
Last edited:
Re: KLM/Air France

Air France-KLM sin interesse for oppkjøp av TAP, er nettopp TAP sin betydelige posisjon some "gateway" til Latin-Amerika. Pr i dag troner IBERIA øverst med å tilby 15% av flysetene til Sør-Amerika, etterfulgt av Air-France sine 11% og deretter TAP med 10%(Lufthansa kun 5 %).

Dersom TAP innlemmes i Air-France-KLM familien, vil de sikre seg totalt 29% av flysetene til/fra Sør-Amerika og dermed kunne fange opp betydelig del av trafikken til Europa.
OG...ved at Air-France-KLM nå har kommet på eiersiden i SAS og med intensjon om videre oppkjøp, har deres antall flyseter i Skandinavia økt fra 5% til 32%, mens Lufthansa-group kun har 8,5%(pr. i dag).

Air-France-KLM har tydeligvis ambisjoner. Det skal bli spennende å følge med på utviklingen!

https://airlineweekly.skift.com/2023/09/why-are-airlines-so-eager-for-a-piece-of-tap-air-portugal/

https://airlineweekly.skift.com/2023/10/air-france-klm-to-take-stake-in-sas-under-1-2-billion-deal/


Spesielt på Europa-Brasil vil de bli den dominerende aktøren ved et TAP-kjøp

Ellers er det jo et annet aspekt her og Delta nærmest tvang LATAM uten av OneWorld da de kjøpte 20% av dem pre-Korona. Og selv om de nå samarbeider med flere, så virker de være åpne for samarbeid med de som tjener dem best
 
Re: KLM/Air France

LATAM har beholdt de fleste samarbeid selvom de gikk ut av OW. den eneste de ikke beholdt...er med AA, naturligvis. og fordi de var buthurt hahah
 
Back
Top