Mulig redningsplan for Air France /Air France-KLM

Mere friske midler på vei til Air France, dog med et krav fra EU om at de da gir fra seg noen slots på Orly. Snakkes om €3 mrd, dog ennå ukjent i hvilken form

Ser ut som resultatet ble at de måtte gi bort 18 daglige slots til Vueling

https://www.aviation24.be/organisat...g-in-context-of-air-frances-recapitalisation/

The European Commission has ranked Vueling first among the air carriers that have applied for the portfolio of up to 18 daily slots at Paris-Orly airport.
 
Air France-KLM har nedbetalt den første halve milliarden Euro, av statslånet på 4 mrd. Samtidig skyves nedbetalingstiden av siste avdrag på lånet med 2 år til mai 2025

https://newsroom.aviator.aero/af-kl...vision-of-the-redemption-profile-with-a-matu/

Air France-KLM has redeemed 500 million euros of the outstanding 4 billion euros bank loan guaranteed by the French State (the “PGE”) and negotiated a revision of the redemption profile with a maturity extended from May 6, 2023 to May 6, 2025
 
For hele 2021 ble netto resultatet minus €3,3 mrd, men i Q4 klarte gruppen å gå i pluss på driften med €178 mill, takket være reduserte kostnader

Men det er mye gjeld som må betales, så nå skal det trykkes opp flere aksjer

https://www.airfranceklm.com/en/system/files/20220217_-_q4_2021_press_release_en_afkl_0.pdf

FOURTH QUARTER 2021
Operating result positive at 178 million euros, above fourth quarter 2019
Adjusted operating free cash flow positive at 225 million euros
thanks to EBITDA contribution
 
Da skal det trykkes aksjer slik at selskapet skal få inn €2,256 mrd i friske midler, for å bidra til å styrke balansen og betale ned gjeld fra statene. Den franske staten (28%) og den nederlanske skal etter planen bidra med sine andeler for å opprettholde deres eierandel. Samt CMA CGM vil bidra med opptil €400 mill, for å oppnå en eierandel på 9% av selskapet

https://airfranceklm.augmentationdecapital.eu/pdf/AFKLM-Launch-Press-Release-EN-23052022-FINAL.pdf

Air France-KLM launches a €2.256 billion rights issue to be subscribed in cash
and/or by offsetting claims
 
Da skal det trykkes aksjer slik at selskapet skal få inn €2,256 mrd i friske midler, for å bidra til å styrke balansen og betale ned gjeld fra statene. Den franske staten (28%) og den nederlanske skal etter planen bidra med sine andeler for å opprettholde deres eierandel. Samt CMA CGM vil bidra med opptil €400 mill, for å oppnå en eierandel på 9% av selskapet

https://airfranceklm.augmentationdecapital.eu/pdf/AFKLM-Launch-Press-Release-EN-23052022-FINAL.pdf

Da var disse pengene sikret som planlagt

https://interview.airfrance.fr/afklm/itw/lib/file/name/lMJvw5PoBV

The capital increase generated strong demand from existing and new investors, for a total amount of €2.6 billion
 The French and Dutch states participated to the full extent of their rights, to maintain their shareholdings unchanged, reiterating their confidence in Air France-KLM’s performance
 CMA CGM becomes a new strategic reference shareholder with a 9.0% stake in Air France-KLM’s share capital
 
Bra overskudd for Air France-KLM sist kvartal, og de regner også med å tjene penger året under ett. Både Air France og KLM tjente penger, men problemer på AMS drar ned KLM resultatet såpass at for en gangs skyld har de lavere marginer enn Air France

https://www.airfranceklm.com/sites/.../20221027_AFKL_Q3_2022_Press_release_EN_0.pdf

Group revenues at €8.1bn, above 2019 level (+€503m)
 Group capacity at 89% of 2019 level with load factor at 88% close to 2019 level (90%)
 Operating result at €1,024m with operating margin at 12.6% above 2019 level (12.0%)
 Positive Adjusted operating free cash flow for the 6th quarter in a row at €290m
 Net debt down by €2.3bn euros, compared to end of 2021
 Return to positive operating result expected for Full Year above €900m
 
Air France-KLM har nedbetalt €1 mrd i avdrag på statslånet på $3,5 mrd. Opprinnelig var lånet på €4 mrd

https://newsroom.aviator.aero/air-f...standing-on-its-french-state-backed-loan-pge/

In this favorable context, Air France-KLM has reached an agreement with the French state and the syndicate of nine banks participating in the PGE to proceed with the early redemption of €1 billion out of the €3.5 billion outstanding. This amount includes €800 million for settlement of the tranche maturing on May 6th, 2023, and €200 million of the tranche maturing on May 6th, 2024.
 
Da har de hentet ytterligere €1 mrd for å kvitte seg med mer statsgjeld, i form av obligasjoner som vil være linket opp mot deres utslippsmål mot 2025 med 10% reduksjon per RPK fra '19 til '25. Uten at jeg helt ser det kommer frem hva de risikerer av bonus eller malus som resultat

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/e5914505-bf22-42ba-bcd5-acdaf6ed3531

Air France-KLM announces the successful issuance of its inaugural sustainability-linked bonds, for a total aggregate amount of €1.0bn
 
Air France-KLM har nedbetalt €1 mrd i avdrag på statslånet på $3,5 mrd. Opprinnelig var lånet på €4 mrd

https://newsroom.aviator.aero/air-f...standing-on-its-french-state-backed-loan-pge/

Da var resten av de €2,5 mrd av det statsgaranterte låned nedbetalt

https://www.airfranceklm.com/en/new...ent-its-bank-loan-guaranteed-french-state-pge

Air France-KLM has fully repaid the remaining €2.5 billion from its initial €4 billion Bank loan guaranteed by the French State, granted during the Covid-19 crisis.
 
EU Kommisjonen har igjen godkjent hjelpen Air France-KLM fikk under korona, etter også denne fikk tommelen ned «midlertidig»

https://www.aviation24.be/airlines/...billion-aid-for-air-france-klm-amid-pandemic/

The European Commission has re-approved €10.4 billion in Dutch and French aid measures for the Air France-KLM Group to provide essential liquidity support during the COVID-19 pandemic. The measures include French guarantees on bank loans (€4 billion) and a state loan (€3 billion), as well as Dutch guarantees (€2.4 billion) and a state loan (€1 billion).
 
Back
Top