• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AF Air France flåte

AF flyr jo noen ruter mellom koloniøyene i Karibien og fra øyene til MIA med A320. Hordan er det med driftsopplegget og vedlikeholdet? Er det en eller flere faste maskiner? Eller byttes de med maskiner på fastlandet regelmessig?
 
Last edited:
AF flyr jo noen ruter mellom koloniøyene i Karibien og fra øyene til MIA med A320. Hordan er det med driftsopplegget og vedlikeholdet? Er det en eller flere faste maskiner? Eller byttes de med maskiner på fastlandet regelmessig?

I følge Air France sin egen nettside har de 2 stk A320 maskiner basert i Pointe-à-Pitre som betjener Air France sine helårlige ruter mellom: Pointe-à-Pitre, Fort-de-France, Cayenne og Miami, med opptil 23 ukentlige flighter.

Det sies ingenting om driftsopplegg og vedlikehold, men kanskje finnes det en entusiastisk Flyprat-gruppe i Karibien som har informasjon om dette?


 
I følge Air France sin egen nettside har de 2 stk A320 maskiner basert i Pointe-à-Pitre som betjener Air France sine helårlige ruter mellom: Pointe-à-Pitre, Fort-de-France, Cayenne og Miami, med opptil 23 ukentlige flighter.

Det sies ingenting om driftsopplegg og vedlikehold, men kanskje finnes det en entusiastisk Flyprat-gruppe i Karibien som har informasjon om dette?


Den som er det nå ble fløyet over 31. mars
 
Takker for svar. Kan vel være en attraktiv tjeneste over en periode for piloter og kabinpersonale.

Tok en rask titt på A320 flåen til AF hos Planespotters og ser at E-HEPF er oppgitt med en litt merkverdig konfigurasjon. C14Y144, mens alle de andre maskinene enten har CY174 eller CY178.
Men det ser imidilertidig ut til at E-HEPF flyr på vanlige ruter "overalt". Så er det en feil hos Planespotters?
 
OT, men har ikke Iberia også A320 i Miami for sine mellom-amerikanske ruter? Eller har hatt kanskje?
 
Back
Top