Air France flåte - status

Re: Air France flåte - status

Litt internflytting hos AF-KLM. E190 maskinen PH-EZZ går over til Air Framce/Hop! som F-HBQA

Embraer 190 STD 190.00654 F-HBQA Hop by Air France delivery 02may25 WAW-CFE, regd 13may25 ex PH-EZZ

A350-900 #39 til Air France

Airbus A350 -941 739 F-HUVS Air France delivery 15jul25 TLS-CDG

Samt nok en E190 som går fra KLM Cityhopper til Air France/Hop!

Embraer 190 STD 190.00658 F-HBQC Hop by Air France posn 12jul25 CFE-CDG ex PH-EXB

Hva er egentlig planen når det kommer til å erstatte A320 og A321? Med unntak av noen få individer er jo hele flåten iallfall 10 år gammel og de eldste har passert 30 år.

Hva er egentlig planen når det kommer til å erstatte A320 og A321? Med unntak av noen få individer er jo hele flåten iallfall 10 år gammel og de eldste har passert 30 år.

Hvis fly er tilgjengelige i det tempoet de trenger, er det sannsynlig at de, i likhet med resten av familien, går for 320/321NEO.

Ellers kan det jo være at det dukker opp noen MAX'er.

Air France og Finnair er vel nå omtrent de eneste i Europa, av de litt mer relevante selskapene, uten en konkret plan for å erstatte A320/A321 segmentet.

Enda en internoverføring:

Blir spennende å se om KLM fortsetter med innleie av f.eks German Airways siden de tydeligvis "har råd" til å avgi E190 til HOP.

Jeg ser at HOP også opererer enkelte flighter for KLMC nå. Til mindre franske destinasjoner.

Blir spennende å se om KLM fortsetter med innleie av f.eks German Airways siden de tydeligvis "har råd" til å avgi E190 til HOP.

Jeg ser at HOP også opererer enkelte flighter for KLMC nå. Til mindre franske destinasjoner.

Er det ikke litt pga crew også?

Forstår jeg det rett skal de 3 E190 maskinene som er flyttet fra KLM Cityhopper til Hop!, flys for KLM Cityhopper men med Air france/Hop!, da store deler av KLM mangler piloter.

Back