Air Force One

hmm hvor er den andre 747 som er til reserve itilfelle problemmer med airforce1 ?? såg i discovery om det at tar alltid med begge 747 ...

Akkurat det om at de alltid tar med begge tror jeg er en myte. Virker som det ofte er bare det ene som er med. Derimot så hadde de med begge når de dro til Irak med Bush. Litt større behov for backup da. Men den var ikke inne i Irak, men nærme.

Det står forklart i en annen tråd, men det er kun ved viktige politiske reiser at de bruker begge. Og det er rett og slett for å få med alle medarbeiderne. Backup er sekundært.

Det står forklart i en annen tråd, men det er kun ved viktige politiske reiser at de bruker begge. Og det er rett og slett for å få med alle medarbeiderne. Backup er sekundært.

Og denne gangen stilte UA med AF2;)

Vi var bortom en stund i dag. Fikk ikke med oss landingen. Men, vi fikk knipset en del bilder av anledningens fly, samt masse andre flybilder da.
Legger ut at par av de flyene som var der, som fruen tok.

DSC07797_b_n655ua_UAL_763.jpg

UAL 763, som skal stå til i fredag

DSC07915_b_90003_usaf_vc32a.jpg

757 som var med

DSC07971_b_29000_usaf_vc25.jpg

VC25 med akterenden mot oss.

dsc08033_s_usaf_MarineOne.jpg

Her lufter de helikopteret også, gitt! ;-)

Lekkre bilder. Jeg synes C-32A'en (757'en) er rå nice!

Noen som hvet om de har brukt "Marine One" eller er den bare backup? jeg synes jeg så at de kjørte til Oslo med en hefftig bil-kortesje i morrest.

Ble brukt bil til oslo så jeg på tv, men utover det vet jeg ikke. Har bare sett på tv jeg sidne jeg bor på bygda :p

Det var da enda godt å få se Unitedmaskinen på OSL. Takk for den ohegge :up:

Interessant med "Presidenthelikopteret" (Sikorsky VH-60N "Marine One")! Artig at noen fikk et bilde av det! Noen bilder fra "innsiden"? Lurer fært på hvordan dette helikopteret kom til Norge? Ombord i C-17?

Veldig bra bilder alle sammen.

Ser dette er maskin # 29000, hva er nr på den andre "back-up" maskinen??

Det ble sagt på NRK at det ble brukt bil mellom OSL og Oslo pga ruten ikke var prøvefløyet på forhånd.

Yngve

Det ble sagt på NRK at det ble brukt bil mellom OSL og Oslo pga ruten ikke var prøvefløyet på forhånd.
Trodde det kom av morgentåken over Oslo og Gardermoen jeg. Det leste jeg på VG-nett. Det var jo veldig mye tåke da Obama kom.

Back