• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air China og Cathay med nye ordre og bytting av ordre fra Boeing (737, 747 og 777)

Someone

Moderator
Medlem
Både Air China og Cathay Pacific har vært en tur hos Boeing hvor de har bestilt nye fly og byttet om på noen opsjoner/MoUs.

Cathay bestiller tre 747-8F, som Air China hadde en intensjonsavtale på. Samtidig avbestiller de åtte 777F, som igjen Air China bestiller. Samtidig kjøper Cathay 5 777F opsjoner og selger fire 747-400BCF til Boeing

Air China igjen bestiller i tillegg to 747-8i, en 777-300ER og 20 737-800, mens Boeing kjøper sju 747-400BCF fra dem

Alt i alt en hyggelig dag for 747 programmet med fem nye ordre

http://www.flightglobal.com/news/articles/air-china-to-order-747-8s-737s-and-777fs-382947/
 
Last edited:
Flott at det blir litt flere bestillinger på 747-8. Mener å huske at Boeing uttalte seg om et stort ønske om flere 747 bestillinger for en stund siden
 
Håper det blir flere bestillinger på 747-8i. Er vel bare Air China, Korean Air og Lufthansa som har bestilt?
 
Bare ut ifra ren nysjerrighet: er det noen som vet hvem det er som bestiller disse flyene? Er det snakk om statsledere eller folk på Forbes 500?

Av de åtte som ble levert fra Boeing i fjor så har samtlige en eller annen connection til gutta med laken på den arabiske halvøy. Eksempler på kunder er State of Kuwait, Royal Flight of Oman, Qatar Amiri Flight, Abu Dhabi Amiri Flight etc.

Selv om de er levert er ingen i trafikk ennå, da Boeing leverer disse flyene "nakne". Så vil de tilbringe nærmere to år å bli "møblert, da man ikke akkurat går for standardløsninger ;)
 
Back
Top