Air Baltic Z-klasse

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Er Z-klasse hos Air Baltic en bookingklasse som gir minipoeng....? Jeg mangler bare ca 1300 poeng for å beholde sølvkortet mitt (som riktignok ikke gir så mye annet enn litt ekstra baggasje, men som er greit å ha 1-2 ganger i året...), og eneste tur jeg skal på/kan ta før juni er omme er TOS-RIX og RIX-MXP som begge er booket i Z.

Ja, Z-klasse gir 25 prosent opptjening. Dette vil gi deg 195+570+570+195 poeng, inkludert 15 prosent flere grunnpoeng hos airBaltic når du er sølvmedlem. Totalt 1530 poeng.

Ja, Z-klasse gir 25 prosent opptjening. Dette vil gi deg 195+570+570+195 poeng, inkludert 15 prosent flere grunnpoeng hos airBaltic når du er sølvmedlem. Totalt 1530 poeng.

Skal bare en vei med BT i juni, så da blir det nok bare halvparten....

Skal bare en vei med BT i juni, så da blir det nok bare halvparten....

Skjønner - du skulle fløyet SAS via Stockholm. Deres nasjonaldagstilbud, kombinert med kampanjen med doble grunnpoeng ville gitt deg 4140 poeng til Milano.

Skjønner - du skulle fløyet SAS via Stockholm. Deres nasjonaldagstilbud, kombinert med kampanjen med doble grunnpoeng ville gitt deg 4140 poeng til Milano.

Jeg kunne sikkert vært fristet til å gjøre det (om jeg kjente til tilbudet når jeg booket turen), men med to unger og en fru på slep så tror jeg TOS-OSL-ARN-MXP hadde vært unødig tungvint....:). Ja, ja. Slik er nå livet....:D

Jeg kunne sikkert vært fristet til å gjøre det (om jeg kjente til tilbudet når jeg booket turen), men med to unger og en fru på slep så tror jeg TOS-OSL-ARN-MXP hadde vært unødig tungvint....:). Ja, ja. Slik er nå livet....:D

Men SAS flyr jo TOS-ARN?

Men SAS flyr jo TOS-ARN?

Jo, det det har du helt rett i, men de flyene ser ikke ut til å gå veldig ofte (tirsdager og fredager, tror jeg)... Jeg fant vel heller ingen avganger i den aktuelle uken, og lurer på om ikke de først starter opp i begynnelsen av juli. I tillegg er den en relativt sen avgang, om jeg ikke husker feil (rundt 1400 fra TOS). Da får man et problem med videre forbindelser til Italia.

Men det kan kanskje være at jeg tar ungene med på bonustur litt senere i sommer til Stockholm med denne direkteavgangen....:)

Du får se hva du får i realiteten - riktignok sier opptjeningstabellen 25%, men jeg fikk 100% for bookingklasse P som også skulle tilsi 25%.
Kanskje bonus for å ha bestilt gjennom wideroe.no... ;)

Du får se hva du får i realiteten - riktignok sier opptjeningstabellen 25%, men jeg fikk 100% for bookingklasse P som også skulle tilsi 25%.
Kanskje bonus for å ha bestilt gjennom wideroe.no... ;)

:D Ja, vi får se. Jeg har selvsagt bestilt gjennom wideroe.no...;) Jeg må muligens innse at jeg har knappe 500 poeng for lite til å fornye sølvkortet, selv om dette i seg selv ikke er noen stor krise.

:D Ja, vi får se. Jeg har selvsagt bestilt gjennom wideroe.no...;) Jeg må muligens innse at jeg har knappe 500 poeng for lite til å fornye sølvkortet, selv om dette i seg selv ikke er noen stor krise.
I så fall er det jo bare å ta seg en natt på et Radisson Blu hotell. Da får du de poengene du trenger.

I så fall er det jo bare å ta seg en natt på et Radisson Blu hotell. Da får du de poengene du trenger.

Jeg tror ikke et sølvkort er verdt så mye....;) Poenguttellingen for Radisson hotellene i Norge er meg forsåvidt en gåte, og det er vel ikke alle du får 500 poeng for. På OSL er det vel f.eks. kun 300 poeng, er det ikke?

Jeg tror ikke et sølvkort er verdt så mye....;) Poenguttellingen for Radisson hotellene i Norge er meg forsåvidt en gåte, og det er vel ikke alle du får 500 poeng for. På OSL er det vel f.eks. kun 300 poeng, er det ikke?

Det varierer mellom 300, 400 og 500 poeng mellom Radisson SAS-hotellene, ja. På Radisson SAS Oslo Airport Hotel får man 300 poeng.

Et alternativ er å sende en e-post til SAS der du ber om å få videreført sølvkortet ditt - i disse tider kan det vel godt være at de er snille og vil støtte opp under potensielt sett gode kunder.

Back