Air Baltic - har blitt skikkelig LCC?

jcnorway

Moderator
Medlem
Skal ut og flakse med Air Baltic neste uke ifbm jobb.

Booket gjennom reisebyrået på jobb så det ble det det ble. Uansett... Ser på nettsidene til Air Baltic at innsjekk på flyplass koster 10 EUR pr pers pr strekning. Sparer altså 10 EUR pr hode ved å sjekke inn online. Eller man kan betale 15 EUR pr pers for å få priority boarding og bruk av C-innsjekk. Trenger man å sende bagasje så koster dette også ekstra.

Får rett og slett litt FR-vibber av det. Så får vi se hvordan de er å fly med til uka. OSL-RIX//RIX-TLL skal testes.

Kilde: http://www.airbaltic.com/public/45147.html

Uansett... Ser på nettsidene til Air Baltic at innsjekk på flyplass koster 10 EUR pr pers pr strekning. Sparer altså 10 EUR pr hode ved å sjekke inn online. Eller man kan betale 15 EUR pr pers for å få priority boarding og bruk av C-innsjekk. Trenger man å sende bagasje så koster dette også ekstra.

Og hvis du har billigste billettyper koster det også å velge sete...

Har flydd ganske mye med AirBaltic og det er defintivt et LCC.
Men hvem selskap er ikke det etterhvert :)

Jeg skal snart reise i C med Air Baltic fra Rom til Riga, første turen med de. Hva kan jeg forvente meg, er det 'vanlig' C som feks LH eller SAS eller mer i stil med Spanair?

Jeg skal snart reise i C med Air Baltic fra Rom til Riga, første turen med de. Hva kan jeg forvente meg, er det 'vanlig' C som feks LH eller SAS eller mer i stil med Spanair?

Om jeg husker riktig så får man også en iPad som "underholdningssystem" om bord. Ellers er det vel hipp som happ

Jeg syns Air Baltic gjør litt mer ut av sin "business"-klasse. Har fløyet noen turer i 2012. Man får chanmpagne (ekte) før avgang om man ønsker, det er en trykt meny, jeg har også hatt fornøyelsen av å kunne velge mellom to ulike varmretter til hovedrett, det er litt mer oppdekking med hvit duk osv. Har trivdes bedre fremme hos Air Baltic enn hos f.eks. Lufthansa.

Jeg syns Air Baltic gjør litt mer ut av sin "business"-klasse. Har fløyet noen turer i 2012. Man får chanmpagne (ekte) før avgang om man ønsker, det er en trykt meny, jeg har også hatt fornøyelsen av å kunne velge mellom to ulike varmretter til hovedrett, det er litt mer oppdekking med hvit duk osv. Har trivdes bedre fremme hos Air Baltic enn hos f.eks. Lufthansa.

Hmmh! Det var interessant. De er jo ofte nokså rimelige i biz også.

Jeg har flydd TRD-BRU flere ganger med Air Baltic (SAS til Oslo da!) i business til 2/3 av SAS sin EE-pris, med et servicenivå som ligger i alle fall tre-gangen over! Verdt å teste ut!

Satt en gang alene på rad 1 på en Q400 med en helt egen tralle med lappen "C-bar", jeg tømte vel ikke hele tralla...

Sitter for øyeblikket i loungen på RIX, oppgradert til business via optiontown for den nette sum av 50,- EUR
Med bagasje totalt ca 1000kr t/r, ikke værst spør du meg :)

Synes for øvrig loungen er fin jeg, godt utvalg i både drikke og snacks, bedren enn SAS' sin på Gardermoen i mine øyner. Så får vi se hvordan de er i luften etterhvert...

Q400

Skal ut og flakse med Air Baltic neste uke ifbm jobb.

Booket gjennom reisebyrået på jobb så det ble det det ble. Uansett... Ser på nettsidene til Air Baltic at innsjekk på flyplass koster 10 EUR pr pers pr strekning. Sparer altså 10 EUR pr hode ved å sjekke inn online. Eller man kan betale 15 EUR pr pers for å få priority boarding og bruk av C-innsjekk. Trenger man å sende bagasje så koster dette også ekstra.

Får rett og slett litt FR-vibber av det. Så får vi se hvordan de er å fly med til uka. OSL-RIX//RIX-TLL skal testes.

Kilde: http://www.airbaltic.com/public/45147.html

Det står på nettsidene deres www.airbaltic.com/airport-check-in-fee at gebyret ikke gjelder hvis man sjekker inn på self-service kiosk (automat). Er det noen som vet om dette mulig på Gardermoen/Kastrup/Arlanda?

Back