Air Baltic og baggasje?

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Jeg ser at BT har, i følge sine egne nettsider, betaling for baggasje. Jeg har booket billett gjennom wideroe.no, og der står det baggage allowance 20 kg per reisende. Er det noen som har en formening om at dette vil si at jeg ikke må punge ut for baggasje?

Som BT-agent til tider kan jeg kommentere dette...

Hvis du bestiller fra ANDRE KANALER - f.eks. reisebyrå - slik WIAS er i denne sammenheng - har du tyve kilo på normalt vis. Bestiller du fra airbaltic.com må du betale per piece (og har fortsatt max tyve kilo).

Vær også obs på at BT ikke tillater kolli på over tyve kilo - slik at du, om dere er to som reiser sammen - ikke kan sjekke inn et kolli på 27 og et på 13 - uten å betale syv kilo overvekt...

Kjapt oppfølge-spørsmål. Hvilke bevis har man egentlig for at det er slik når man står på flyplassen? Etter å ha flydd med BT et par ganger virker det som om denne kunnskapen ikke er særlig utbredd.

Kjapt oppfølge-spørsmål. Hvilke bevis har man egentlig for at det er slik når man står på flyplassen? Etter å ha flydd med BT et par ganger virker det som om denne kunnskapen ikke er særlig utbredd.
Det er veldig tydelig i innsjekkingssystemet om billetten din er kjøpt hos airbaltic.com eller hos noen andre - hvis det var det du spurte om. Beviset ditt er jo i så måte en billettutskrift fra WIAS der det står bag allowance 20K.

En kjapp chat med Odd & wideroe.no ga meg til svar at jeg har 20 kg per person på min billett. Dette er informasjon som er filet i Amadeus og jeg skal bare hevde min rett. Nå satser jeg på at handling selskapet i Tromsø kan sine saker. På retur er det uansett SAS så da er det ikke noe problem.

Vær også obs på at BT ikke tillater kolli på over tyve kilo - slik at du, om dere er to som reiser sammen - ikke kan sjekke inn et kolli på 27 og et på 13 - uten å betale syv kilo overvekt...

Gjelder dette også for billetter kjøpt gjennom andre kanaler (som f.eks. WIAS)?

Gjelder dette også for billetter kjøpt gjennom andre kanaler (som f.eks. WIAS)?

Det mener jeg det gjør... Og BT er flinke til å ta seg betalt for "overvekten"...

Vet dog at noen andre selskaper som har forsøkt seg på lignende har tatt det bort igjen senere - så får vi se hvor lenge BT holder fast på det...

Jeg kommer ikke inn på airbaltic.com - men står det virkelig ingenting der??

Jeg kommer ikke inn på airbaltic.com - men står det virkelig ingenting der??

Vel, det står maks 20 kg per passasjer og noe om 15 EUR per kg over allowance, men jeg klarer ikke å finne ut om det er samme opplegg som f.eks. SAS normalt kjører med fleksibel maksvekt så lenge totalvekten er innenfor allowance for alle reisende.

Nå står det på airbaltic.com følgende:
Silver (EBS) - Total 30 kg in 1 bag (1 bag (20 kg + 10 kg extra) + 1 piece of sport equipment)

Så så lenge jeg er EBS så skulle det vel gå med en bag på mer enn 20 kg uansett?

Jeg tror for øvrig at airBaltic har sluttet med gratis bagasje for EBP/EBG/EBS - men bestiller du via andre er bagasjen, som nevnt mange ganger, inkludert. Billettprisen er tilsvarende høyere også.

Jeg tror for øvrig at airBaltic har sluttet med gratis bagasje for EBP/EBG/EBS - men bestiller du via andre er bagasjen, som nevnt mange ganger, inkludert. Billettprisen er tilsvarende høyere også.

Det er faktisk en sannhet med modifikasjoner, har funnet billigere billetter på wideroe.no enn på BT sine sider på samme datoer. Dessverre har ikke WIAS mulighet til å selge BT-billetter nå.

Silver (EBS) - Total 30 kg in 1 bag (1 bag (20 kg + 10 kg extra) + 1 piece of sport equipment)

Står altså at du MÅ ha det i 1 bag.

Tolker det som at en EBS som bestiller på AirBaltic.com slipper å betale bag-fee for første bag - og kan ha 30K i den ene bagen. _Antar_ det er normal 30K bag allowance som gjelder for EBS ved kjøp annetsted fra.

Nope - da vi fløy til Paris med dem i vår var det billigere å bestille fra wideroe.no enn fra airbaltic.com - bagasje inkludert.

Nope - da vi fløy til Paris med dem i vår var det billigere å bestille fra wideroe.no enn fra airbaltic.com - bagasje inkludert.

Selvsagt er det ulike erfaringer - men skal du ha de laveste prisene, er det billigst hos selskapet selv. edessert-billettene er ikke tilgjengelig fra andre bookingmotorer.

Billettene hos wideroe.no var billigere enn på airbaltic.com, men om det er representativt vet jeg jo ikke.

Ja, men skal man foreta en konkret bestiller er ikke dette lenger mulig dessverre...

Har du da gjort som de sier man skal gjøre:

When booking tickets at www.airbaltic.com on the third step of booking process EuroBonus members should mark "Hand baggage only". When you arrive at the airport, you should present your EuroBonus card, and you will be allowed to check in baggage within allowance mentioned above.

Back