Aerosvit starter Kiev - Oslo 5 ganger ukentlig fra 2011

Fløy med Wizzair fra TRF til KBP i fjor vinter. For 3 personer og 1 innsjekket baggasje kom hele turen på 1006,- NOK for oss alle. Ikke galt. Tviler på om noen andre kan slå Wizzair på de rutene de opperere. Men klart, fra Oslo tar det langt kortere tid å komme seg til OSL enn TRF. Bussen ned tar 1:45 og koster 350,- tur/retur, så er litt mer hassel for Oslo-folk å komme seg til Torp.

Når det gjleder bye Kiev er det en fantastisk by. Kan anbefale alle å ta en tur ned dit, enten det er en romantisk tur med fruen eller om det er fyll å tull med gutta som står på plakaten, vil byen tilfredstille på alle måter. Til en svært billig penge. Det er også masse fantastisk flotte bygninger å se på og en bilpark uten sidestykke. Aldri sett så mye fete, dyre biler samlet før, muligens med unntak av Monaco.

God tur:)
 
Sorry, forstår ikke begeistringen..:spin[/QUOTE]

En noe merkelig uttalelse på et flyforum? :)

Nye og 'eksotiske' selskaper til våre flyplasser er vel det beste vi vet!
 
Heisan. Det er fremdeles ikke mulig å booke biletter på www.aerosvit.com. Kommer de til Osl i mars? Jeg chattet med en der og fikk beskjed om "this flight maybe is cancelled"... Noen som vet noe mere??
 
Heisan. Det er fremdeles ikke mulig å booke biletter på www.aerosvit.com. Kommer de til Osl i mars? Jeg chattet med en der og fikk beskjed om "this flight maybe is cancelled"... Noen som vet noe mere??


Jeg finner den heller ikke i Amadeus. Hvis det er tilfelle så ja, nordmenn er så bortskjemte at de driter i nye selskaper som kommer til Norge mens dansker og svensker er flinke til å bruke nye selskaper som kommer til ARN og CPH. Aerosvit skal jo oppgradere til større fly til CPH nå og ha 10 ukentlige avganger. Kan det være for at det er så mange dansker som skal til KBP eller videre?

Da kan man like så godt stille spørsmål om det er noe vits i å ha Emirates, Qatar og Etihad til OSL når nordmenn svikter selskaper som Aerosvit, Malev osv.
 
Jeg finner den heller ikke i Amadeus. Hvis det er tilfelle så ja, nordmenn er så bortskjemte at de driter i nye selskaper som kommer til Norge mens dansker og svensker er flinke til å bruke nye selskaper som kommer til ARN og CPH. Aerosvit skal jo oppgradere til større fly til CPH nå og ha 10 ukentlige avganger. Kan det være for at det er så mange dansker som skal til KBP eller videre?

Da kan man like så godt stille spørsmål om det er noe vits i å ha Emirates, Qatar og Etihad til OSL når nordmenn svikter selskaper som Aerosvit, Malev osv.

Nå handler det ikke om å svikte, men det heller det faktum at det kanskje ikke er marked for endel ruter fra OSL, som funker fra andre flyplasser
 
Nå handler det ikke om å svikte, men det heller det faktum at det kanskje ikke er marked for endel ruter fra OSL, som funker fra andre flyplasser


Og da kan man spørre om hvorfor det skulle f.eks. være populært å fly CPH-KBP 10 ganger i uka med Aerosvit og 4 ganger i uka med SK mens OSL ikke har noen direkte avganger dit. Det er også daglige flyvninger fra ARN og HEL. Tviler på at det er så mange connection pax fra norden med Aerosvit fra CPH til KBP.

Jeg tror nordmenn er litt mer sånn som bare skal holde seg til det gamle uansett og ikke ønsker å prøve noe nytt.
 
Bilettene var bookbare, nå er de ikke bookbare. Kommer ikke Aerosvit heller nå? :(

Den ene dårlige nyheten etter den andre ser ut til å hagle ned over OSL.

Malev skulle komme, Delta skulle komme, Aerosvit skulle komme, Norwegian skulle starte langdistanseflygninger, Continental skulle ha to dagelige avganger. US Airways legger ned OSL-ruten.

Kunne dette blitt noe verre!? :(
 
Har det vært noe frsøk på å selge? Hvis all omtale har vært her på forumet, er det ikke rart om salget har gått dårlig .... :rolleyes:
 
Har det vært noe frsøk på å selge? Hvis all omtale har vært her på forumet, er det ikke rart om salget har gått dårlig .... :rolleyes:
Det eneste jeg har lest i media er på aftenposten.no.

Tror ikke passasjersvikt er den eneste årsaken her, uten å gå inn på mere detaljer..
Vi får vente på et svar fra offentlig hold, uten å lage flere spekulasjoner. :)

WIAS har også sluttet å selge billetter på denne ruta.
 
Bilettene var bookbare, nå er de ikke bookbare. Kommer ikke Aerosvit heller nå? :(

Den ene dårlige nyheten etter den andre ser ut til å hagle ned over OSL.

Malev skulle komme, Delta skulle komme, Aerosvit skulle komme, Norwegian skulle starte langdistanseflygninger, Continental skulle ha to dagelige avganger. US Airways legger ned OSL-ruten.

Kunne dette blitt noe verre!? :(

Ja, naa gaar det aat skogen :rolleyes:

Naa har Oslo hatt en fantastisk vekst og ny oppstart de siste aarene. Continental har fortsatt 2 avganger noen dager i uken, men med SAS sin oppstart, er det harakiri aa fortsette med det. Norwegian har allerede bestilt fly, saa de kommer jo selvsagt.

Det gjelder aa vaere taalmodig. At to oestblokkselskaper ikke kommer er langt fra verdens undergang
 
Det er andre årsaker til at AeroSvit ikke selger billetter til OSL ruta og mest trolig ikke kommer med det første. Det har ikke noe med pax tall eller respons i markedet, uten at jeg foreløpig kan si noe mer.

Når det gjelder Malev så har det vært klart relativt lenge. Ser man på trafikktall mellom OSL og BUD så er det utvilsomt forsvarlig med flere antall seter men DY blir sett på som en meget sterk konkurrent av utenlandske aktører.
 
Bilettene var bookbare, nå er de ikke bookbare. Kommer ikke Aerosvit heller nå? :(

Den ene dårlige nyheten etter den andre ser ut til å hagle ned over OSL.

Malev skulle komme, Delta skulle komme, Aerosvit skulle komme, Norwegian skulle starte langdistanseflygninger, Continental skulle ha to dagelige avganger. US Airways legger ned OSL-ruten.

Kunne dette blitt noe verre!? :(

Du må ikke glemme at antall direkteseter til både USA og Asia øker relativt mye til sommeren, og dette er flott når vi vet at inntjeningen på rutene (vet selvfølgelig ikke SAS) er meget gode.

Du må også huske på at OSL har meget begrensede ressurser til å drive ruteutvikling og salgsarbeide med sammenlignet med tilsvarende flyplasser og OSL har heller inget ruteutviklingsfond i 200 millionerklassen i ryggen....:p:p:p Men det betyr vi må være litt lurere i måten vi jobber på.

The floor is all yours PP, FlyHI og janusk!
 
Last edited:
Du må ikke glemme at antall direkteseter til både USA og Asia øker relativt mye til sommeren, og dette er flott når vi vet at inntjeningen på rutene (vet selvfølgelig ikke SAS) er meget gode.

Spin, Spin, Spin... :up:

Du må også huske på at OSL har meget begrensede ressurser til å drive ruteutvikling og salgsarbeide med sammenlignet med tilsvarende flyplasser og OSL har heller inget ruteutviklingsfond i 200 millionerklassen i ryggen....:p:p:p

...og så lige et betydelig større marked, men det er jo en ubetydelig detalje ;)
 
Ser man på trafikktall mellom OSL og BUD så er det utvilsomt forsvarlig med flere antall seter men DY blir sett på som en meget sterk konkurrent av utenlandske aktører.

Nøgleordet er vel low-yield turisttrafik - så måske forsvarligt ud fra et volume perspektiv, men vil nogen tjene penge på det?
 
Last edited:
Synd hvis ikke de kommer. Vet om mange som hadde tenkt å reise til Kiev og Ukraina i vår og sommer.. Jeg skal også det, men nå må jeg ta meg en liten omvei..

Jeg har i hverftfall ikke lest andre steder (enn her) om at Aerosvit skulle begynne med flyvning mellom Kiev og Oslo. Hvis de hadde vært interessert i å selge biletter, så trur jeg at kanskje litt reklame hadde vært tingen....

Kanskje ruten hadde vært noe for Norwegian??
 
Back
Top