Aerosvit starter Kiev - Oslo 5 ganger ukentlig fra 2011

<offtopic>
Tjernobyl är ett resmål som är mycket intressant att besöka. Det är helt ofarligt att åka dit en dag för att titta och fotografera.
Bilder och info -> http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/
</offtopic>
Svenskar behöver inget visum till Ukraina.

Aerosvit sålde väldigt billigt biljetter på linjen ARN-KBP-BKK i våras, ca 4000 SEK t/r.

Last edited:
Høres voldsomt ut med fem ukentlige avganger - Wizz Air klarer så vidt en ukentlig avgang. Når det er sagt så er Kiev en nydelig by som på det varmeste kan anbefales. Spennende!

Hvor lang flytid må man beregne på denne ruten?

Vi får jo håpe de kommer med noen gode tidspunkter slik at det kan bli attraktivt i forhold til weekendturer!

Men hvor har du det fra at GTS kan takkes for denne ruta? De mangler jo fortsatt å forklare oss hvordan foretningsideen ser ut i forhold til lønnsom drift. Eller de er kanskje ikke interessert i å forotelle oss det. Vi er visstnok så useriøse her inne har jeg klart å få med meg!:rolleyes:

BF:cool2

Last edited:
MELDING FRA MODERATOR:

Ytterligere diskusjon om Gateway to Scandinavia-prsojektet kan taes i egen tråd.

Dette er en spennende rute! Kiev må prøves og er et artig alternativ til tradisjonelle langhelger i Amsterdam eller Praha.

Kiev-rute er bra. Gjelder bare å få de urimelig dyre hotellprisene litt ned også, så blir det etterhvert en attraktiv konkurrent til de mer tradisjonelle øst-europeiske byene.

Kiev er utrolig spennende på alle måter, et besøk her anbefales :) Var her i 2006 og reiste da visumfritt, veldig enkelt, ingen problemer. Vi dro da med Estonian fra TLL. Retur fra Simferopol via RIX med AirBaltic.

Hyggelig nyhet for OSL! Lurer på hva som ligger bak dette utsagnet?:
AeroSvit mener det vil være mest hensiktsmessig å starte neste år:

- Det er viktig for oss å få en god start på denne ruten, derfor velger vi å starte når høysesongen setter inn neste år, heter det i kunngjøringen.
Virker som om AeroSvit vil trekke seg kjapt ut dersom salget ikke er meget bra i starten.

Syntes fem dager i uka høres mye ut. Men det er vel såpass med flygninger de må ha hvis de skal ha noen businessreisende.

<offtopic>
Tjernobyl är ett resmål som är mycket intressant att besöka. Det är helt ofarligt att åka dit en dag för att titta och fotografera.
Bilder och info -> http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/
</offtopic>

Trenger ikke gå utenfor dette forumet for å finne en trip-report til Chernobyl ;)
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=33610

Forøvrig glimrende med den nye ruten. Da kan det fort bli til at man velger å fly til Kiev isteden for Moskva neste gang man skal besøke "svigers"

Last edited:
Hyggelig nyhet for OSL! Lurer på hva som ligger bak dette utsagnet?: Virker som om AeroSvit vil trekke seg kjapt ut dersom salget ikke er meget bra i starten.
Det betyr vel rett og slett ar ruten ikke blir noe av dersom salget ikke er "meget bra i starten".

Syntes fem dager i uka høres mye ut. Men det er vel såpass med flygninger de må ha hvis de skal ha noen businessreisende.

Det kan jo også være at de satser også litt videreforbindelser itillegg?

Aerosvit er jo et nettverksselskap og har jo endel andre ruter videre til destinasjoner i det tidligere Sovjet som sikkert kan bidra med noen passasjerer

For min del kan jeg fort vurdere å fly Aerosvit via Kiev til BKK. Ser at biz prisene til Aerosvit er rimelig hyggelige. Tok utgangspunkt i ARN, via Kiev til BKK i Jan 2011, og prisen var på hyggelige 11.000 kr. Hvis prisene blir omtrent like med utgangspunkt i OSL kan jeg godt tenkt meg å teste den ruta :)

For min del kan jeg fort vurdere å fly Aerosvit via Kiev til BKK. Ser at biz prisene til Aerosvit er rimelig hyggelige. Tok utgangspunkt i ARN, via Kiev til BKK i Jan 2011, og prisen var på hyggelige 11.000 kr. Hvis prisene blir omtrent like med utgangspunkt i OSL kan jeg godt tenkt meg å teste den ruta :)

Men hvordan er biz setene og servicen deres da? A la Aeroflott eller Aeroikkefulltsåflott?

Men hvordan er biz setene og servicen deres da? A la Aeroflott eller Aeroikkefulltsåflott?

Så lenge alt går som planlagt, så står ikke Aeroflot særlig tilbake for noen. God service, gode seter og god mat. På intereuropeisk er det ingen som er bedre enn de!

Back