Aeroflot på OSL

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Aeroflot på OSL

Aeroflot dobler antall avganger mellom Oslo og Moskva fra neste sommer sesong sammenlignet med årets sommer. De økte denne vintersesongen fra 7x til 10x ukentlig, f.o.m 25 mars 2012 skal ruten gå 14x ukentlig.

SU2230 SVO-OSL 11:05-11:40 1234567 --> A319

SU2231 OSL-SVO 12:30-16:55 1234567

SU2232 SVO-OSL 18:50-19:25 1234567 --> A319

SU2233 OSL-SVO 20:10-00:30 1234567

Det tyder ihvertfall på at ruten går brukbart :)

Re: Aeroflot dobler på OSL

Også fordobling på CPH. Men der spekuleres på, at disse nye planlagte flyvninger bare er strategiske udspil:

"Det er således et åbent spørgsmål, hvordan de danske luftfartsmyndigheder og SAS vil forholde sig til Aeroflots ønsker om af fordoble antallet af flyvninger til København, samt hvordan russerne denne gang vil håndtere en eventuel afvisning af Aeroflots ønsker.

Det er dog næppe tilfældigt, at Aeroflot indtil videre kun har lagt fartplanen for den nye frekvens i reservations- systemerne, og endnu ikke er begyndt at sælge billetter på denne nye afgang til København. Dette kunne meget vel være en indikation på, at Aeroflot selv er usikker på om de får lov til at gennemføre denne planlagte udvidelse til København."

http://cphtraveller.dk/nyheder/aeroflot-planlagger-natflyvning-mellem-kobenhavn-og-moskva

SVO-CPH SU2222 20:55-21:25 1234567 A319
CPH-SVO SU2223 23:50-04:15 1234567 A319

Det var jo nylig noe tull mellom Skandinaviske og russiske luftfartsmyndigheter ja. Men fra OSL er allerede den andre daglige avgangen lagt ut for salg.

Og Aeroflot skal fortsatt fly OSL-SVO 14x ukentlig gjennom vintersesongen, som starter 28. oktober, noe som er en økning på 4x ukentlige avganger fra forrige vinter.

Avgangstidene blir noe endret:

SU2231 OSL-SVO 13:10-18:45 D

SU2233 OSL-SVO 23:50-05:20 D

SU2230 SVO-OSL 12:20-12:15 D

SU2232 SVO-OSL 20:00-19:55 D

Alle avgangene ligger inne med A319, men sannsynligvis blir nok A320, A321 og Sukhoi også benyttet.

Last edited:
Skikkelig red eye for de som vil ha et par timers søvn i et flysete den ene returen der ;)

Avgang såpass sent er det ihvertfall veldig stille på utlandspiren på det tidspunktet

Skikkelig red eye for de som vil ha et par timers søvn i et flysete den ene returen der ;)

Avgang såpass sent er det ihvertfall veldig stille på utlandspiren på det tidspunktet

Hehe, den kan vere tøff den fligthen der ja ;) Men flyet kjem jo til Gardermoen 19.55. Kvifor ventar dei fire timar med returen? Hadde det ikkje vore betre å ha retur ca 20.45, for så å lande 00.30 eller noko lokal tid?

Har frakt noe med disse rutetidene å gjøre? Det ser ikke ut til å være spesielt mye forbindelser videre for denne ruta og jeg klarer ikke helt å se behovet for en red eye basert på O/D-trafikk til Moskva.

Hehe, den kan vere tøff den fligthen der ja ;) Men flyet kjem jo til Gardermoen 19.55. Kvifor ventar dei fire timar med returen? Hadde det ikkje vore betre å ha retur ca 20.45, for så å lande 00.30 eller noko lokal tid?

For øyeblikket har SU233 avgang 20:10 fra OSL og ankommer SVO 00:30. Aeroflot har nok vurdert at det er best å endre avgangen slik at den ankommer SVO tidlig på morgen isteden, for da åpner muligheter seg for transfer videre.

Har frakt noe med disse rutetidene å gjøre? Det ser ikke ut til å være spesielt mye forbindelser videre for denne ruta og jeg klarer ikke helt å se behovet for en red eye basert på O/D-trafikk til Moskva.

Den nye forbindelsen åpner mange muligheter for transfer, og da spesielt i retning SVO-OSL. Motsatt vei så ankommer den SVO 05:20 på morgen, og Aeroflot har et ikke ubetydelig antall avganger videre til gamle Sovjet / Øst-Europa samt noen til Asia fra SVO fra morgen og frem til lunsj. Det er sikkert nok mennesker som gidder å reise på denne måten dersom de sparer noen $ $ $ på det. Så avgangen er ikke helt ubrukelig med tanke på videre forbindelser.

OSL er forresten ikke den eneste ruten hvor Aeroflot kjører en slik avgang, det er mange Aeroflot fly som ankommer SVO midt på natten og tidlig på morgen fra forskjellige steder i Vest-Europa.

For what it's worth er Aeroflot ikke alene om dette. Har selv fløyet til Moskva med både Swiss fra ZRH og Lufthansa fra MUC med ankomst ca 03:00. Det handler vel om flåteutnyttelse, for man får da en bra morgenavgang uten å ha et skikkelig nattstopp. Og Aeroflot får en del feed også da.

Jepp, vil tro det blir relativt stille der når dagens siste utenriksflight, som er BA769 til LHR klokka 20:55, har avreist. Aeroflot sine passasjerer får da hele utlandspiren for selv.

Kan tenke meg at det er noe stusslig der da. Vet at Tax Free er døgnåpen, men det meste av spisesteder og butikker stenger før 22.

Jepp, vil tro det blir relativt stille der når dagens siste utenriksflight, som er BA769 til LHR klokka 20:55, har avreist. Aeroflot sine passasjerer får da hele utlandspiren for selv.

Kan tenke meg at det er noe stusslig der da. Vet at Tax Free er døgnåpen, men det meste av spisesteder og butikker stenger før 22.

Helt OT: men sist jeg spurte en ansatt i tax-free om åpningstider fikk jeg også høre at de var døgnåpne, men hva er vitsen med det når det på mange timer ikke er, eller kan være, folk i avgang/ankomst.

Det ville vært mer fornuftig og ha 20:50-02:20 for SU2233, da ville begge avgangene ha en t/a-tid på 55 min, og siden det er akkurat 3 timer så kan det hende det har vært noen pølsefingre i bildet?

Duty-Free butikken har alltid åpen, men de stenger når det ikke er pax der ;) Jeg vet ikke hvordan de gjør det, men det er jo forefallende ting som kan gjøres på natta.

Det ville vært mer fornuftig og ha 20:50-02:20 for SU2233, da ville begge avgangene ha en t/a-tid på 55 min, og siden det er akkurat 3 timer så kan det hende det har vært noen pølsefingre i bildet?

Duty-Free butikken har alltid åpen, men de stenger når det ikke er pax der ;) Jeg vet ikke hvordan de gjør det, men det er jo forefallende ting som kan gjøres på natta.

Så lenge det er avgående fly så er Duty Free avgang åpen. Har sett at de har stengt ned gitteret når jeg har kommet inn med sene avganger fra utlandet. Som regel så er jo avganger på utland i et fast mønster med mindre det ikke er noen forsinkelser osv. Det er vel sånn at om det er sterkt forsinkede fly så kan de skipe noen folk fra ankomstbutikken og opp om det trengs.

Aeroflot har forskjellige t/a-tider på avgangene nå. Men jeg forstår ikke hvorfor det skulle vært mer fornuftig med ankomst 02:20. Som jeg nevnte tidligere i tråden, Aeroflot har mange avganger fra SVO videre til gamle Sovjet / Øst Europa samt noen til Asia utover morgen, og med ankomst 05:20 åpner det mange muligheter for å få pax som skal videre.

Ankomst 02:20 blir veldig sent for direkte pax uansett, men alt for tidlig for folk som skal videre fra SVO utover morgen frem til lunsj.

Last edited:

Har Aeroflot begynt og bruke 737-800 på OSL, eller er dagens flight et unntak? Kan ikke huske og ha sett annet enn Airbusser og Superjet etter Tupoloven ble pensjonert

Back