• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ærlig flykaptein

Someone

Moderator
Medlem
Ærlig flykaptein

Ok, det er litt agurk over denne

http://tv2nyhetene.no/utenriks/article2135930.ece

Passasjerer liker som regel å få informasjon om forsinkelser, men denne gangen var det flere som syntes at det ble litt i meste laget.

- En fra vår besetning var ute på byen i går kveld og glemte at vi hadde en tidlig flyavgang, og nå har hun for høy promille til å fly med oss, fortalte en meget ærlig kaptein til de ventende passasjerene.

Årsaken til forsinkelsen var at den ene flyvertinnen hadde sett feil på sin vaktliste og var derfor ikke klar over at hun skulle være med på den tidlige flyavgangen.

Her kan man ihvertfall ikke klage over mangel på informasjon.......

Re: Ærlig flykaptein

Men akk så illojal. Visse ting bør man ordne opp i for lukkede dører.

Jeg vil nok si at det er noe mann ikke trenger å si for høyt. Informasjonen om hva en kabinansatt har gjort kvelden før er heller ikke relevent. Si at noen ikke er i stand til å fly og du venter på en annen.
Dette får mange til å lure på de ansatte vaner og moral i hele selskapet. Augurk ja, men ikke den typen mann ønsker å se i media.

I utgangspunktet er det ikke noe man sier til sine kunder: En av våre ansatte har vært på fylla, så du får ikke det produktet du har kjøpt..

Men folkes - dette er ferieturister på vei til Kreta som må vente en halvtime. Tipper kapteinen så an sitt publikum og fant ut at det var ok å være litt småmorsom en tidlig morgen. :cool:

(Jeg er atskillig mer hoderystende til hva folk kontakter mediene om..)

Han kunne snudd det til noe positivt, eks. med at de manglet en i kabinen, men "det tar vi i DY høyde for kan skje så vi har en på standby som straks er her" eller noe i den duren. At noen legger ut hva en kollega driver med på fritiden mener jeg er et grovt overtramp, selv om vedkommende ikke ble hengt ut med navn og bilde. Man skal være varsom med hvor vittig eller morsom man er, særlig i nettavisagurktidene vi har nå.

Norwegian skal ikke være personavhengig, dette fremstår selvsagt ganske uprofft.

Huff... Dette har ikke noe med aerlighet aa gjoere.... Dette var utrolig tullete gjort av denne flykapteinen

Det var vel en flykaptein som regnet med at charterturistene kunne ha forståelse for byturer. ^_^

Men skjønner ikke helt - kapteinen skal ha brukt høyttaleranlegget ved gaten, det skjer da ikke ofte - det burde jo være gateansvarliges oppgave å opplyse?

Klart mest uprofesjonelle opptredenen jeg har lest om så langt. Info om privatlivet til besetningen har ingenting ute blant passasjerene å gjøre, uansett. Rart hvis dette ikke får etterspill for kapteinen. Her lukter det mangel på sosiale antenner.

Han har nok sagt noe som ikke var riktig, men når pax skal formidle et sistat til en journalist som igjen skal formidle det ut i tv2 så sier det seg selv at man skal ta siteringen med en klype salt.

Men det er jo uten tvil ikke bra om man kommenterer privatliv ut på denne måten om det faktisk var det han gjorde!

Episoden skjedde sommeren 1999
Hørte noe om at han hadde fått seg jobb igjen, stemmer det ?

Episoden skjedde sommeren 1999
Hørte noe om at han hadde fått seg jobb igjen, stemmer det ?

Har jeg ikke faatt med meg, men husker episoden godt. Den siterte artikkelen faar det nesten til aa hoere ut som at fyren har flydd i 1000 fot fra Alta til Tromsoe..

Flykapteinen som fløy lavt og brøt regler gjorde noe dumt og var veldig uproff.
Alle reaksjonene på kapteinen som opplyste hva som virkelig var årsaken til forsinkelsen syns jeg virker overdrevet. Det er jo ikke snakk om å bryte noe personvern så lenge den det gjelder ikke blir identifisert. Dette er noe alle bør kunne ta med et smil. Ser ingen grunn til å holde det hemlig. Ser ingen grunn til å opplyse om det heller, men det må få være opp til kapteinen å avgjøre. Regner med kapteinen faktisk har sosiale antenner og at dette, som AirbusTero sier, var sydenturister som tåler en dårlig spøk. Ser for meg at dette er blitt en sak fordi det er en tulling blandt passasjerene som ville lage en sak utav ingenting. Utrolig hva folk gjør for å bli avbildet i en avis....

Ser ut som det er Norwegian.se/Nordic som har står for denne hendelsen

Flykapteinen som fløy lavt og brøt regler gjorde noe dumt og var veldig uproff.
Alle reaksjonene på kapteinen som opplyste hva som virkelig var årsaken til forsinkelsen syns jeg virker overdrevet. Det er jo ikke snakk om å bryte noe personvern så lenge den det gjelder ikke blir identifisert. Dette er noe alle bør kunne ta med et smil. Ser ingen grunn til å holde det hemlig. Ser ingen grunn til å opplyse om det heller, men det må få være opp til kapteinen å avgjøre. Regner med kapteinen faktisk har sosiale antenner og at dette, som AirbusTero sier, var sydenturister som tåler en dårlig spøk. Ser for meg at dette er blitt en sak fordi det er en tulling blandt passasjerene som ville lage en sak utav ingenting. Utrolig hva folk gjør for å bli avbildet i en avis....

Det har ingenting med hva sydenturistene hørte å gjøre. Kjernepunktet er hvordan man forholder seg til kolleger. Dette er et utsøkt eksempel på ukollegial og illojal adferd. Man fronter kunden på en måte og holder interne forhold internt.

Å begynne å snakke om at dette er en krenkelse av personvern etc. er bare tullball, det var antagelig ingen av passasjerene som ante hvem som skulle vært ombord på den flighten, der er jeg enig med BGO. At det er temmelig uprofft av kapteinen er en annen sak.

Å begynne å snakke om at dette er en krenkelse av personvern etc. er bare tullball, det var antagelig ingen av passasjerene som ante hvem som skulle vært ombord på den flighten, der er jeg enig med BGO. At det er temmelig uprofft av kapteinen er en annen sak.

Jeg synes dette er en klar krenkelse av personvern. Regner med at det er en smal sak for Norwegian-ansatte å gå inn i datasystemene for å finne ut hvem vedkommende er - og som sådan en krenkelse av vedkommende c/a.

Og en utrolig ukollegial kaptein..... han burde få seg en advarsel.....

Back