Aer Arann enters examinership

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Da har Aer Arann søkt beskyttelse i det irene kaller "examinership" (tilsvarende det amerikanske charpter 11) og har maksimalt 70 dager å komme frem til en ordning med kreditorer.

The petition to enter examinership was made by the company in the High Court this evening following a resolution by its board of directors.

Ms Justice Maureen Clarke appointed Michael McAteer of Grant Thornton as interim examiner to Comhfhorbairt (Gaillimh) trading as Aer Arann.

The judge September 8th for a full hearing of the company’s application and in the meantime the airline is in interim examinership and under the protection of the court.

Irish Times: http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2010/0826/breaking59.html

EI-BYO_1.jpg

Jøss sliter dem? Hadde fått inntrykk av at de var bunnsolide. Husker jeg feil eller har ikke disse også flere ganger fått ERA prisen for "Regional Airlin of the year" ?

Dette var veldig overraskende. De har jo nylig startet som Aer Lingus Regional også og overtatt mange regionalruter for Aer Lingus.

Dette var veldig overraskende. De har jo nylig startet som Aer Lingus Regional også og overtatt mange regionalruter for Aer Lingus.

Kanskje anbudet deres for å bli Aer Lingus Regional var for lavt da.. :)

De slet tungt allerede da jeg jobbet i SITA. Hadde dem som kunde, saa jeg hadde det paa ganske naert hold ..

Kanskje anbudet deres for å bli Aer Lingus Regional var for lavt da.. :)

Det får andre vurdere, men en innkjøper gjør en forferdelig dårlig jobb hvis han ikke sørger for at leverandøren tjener penger på forretningen. Går Aer Arann over ende vil Aer Lingus også få en smell. Det er deres produkt som folk har kjøpt og som de ikke flyr, ikke Aer Aranns.

Back