Aegean Miles and Bonus?

OY-CIR

ScanFlyer Silver
Hei!
Jeg satt meg ned og sammenlignet Aegean Miles and Bonus og Eurobonus i håp om å finne ut hvilket jeg bør bruke som foretrukket program, uten at jeg ble noe særlig klokere. Derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper dere mer erfarne her inne kunne svare meg på:
-Vil Star Silver ha samme fordeler som EBS når det kommer til fast track og lounge på OSL?
-Hvordan er det å opprettholde status i de to programmene?
-Hvilket program er lettest å oppmå gull hos?
-Vil det lønne seg å bruke Miles and Bonus fremfor Eurobonus i SAS Go?

Om det er til hjelp, så flyr vi kun med Star Alliance, helst SK og LH-selskapene.

Setter stor pris på svar!

-Vil Star Silver ha samme fordeler som EBS når det kommer til fast track og lounge på OSL?

Nei.

-Hvordan er det å opprettholde status i de to programmene?
Aegean trenger du kun å ha en kvalifiserende flyvning hvert 3 år for å beholde status.
Eurobonus krever at du har 10 flyturer eller 20000 basispoeng i året* (*kvalifiseringsperiode)

-Hvilket program er lettest å oppnå gull hos?
Aegean. Du blir gull etter kun 20000 poeng. Du får også 1000 for å signe opp og de teller med mot status.

Opptjening med partnere: http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS

-Vil det lønne seg å bruke Miles and Bonus fremfor Eurobonus i SAS Go?
Det kommer veldig an på. Eurobonus er genialt på uttak innenriks (f.eks kun 10k poeng t/r svalbard). Om du bare vil ha status så kan det lønne seg å ta en god milage run for å få gull på aegean, så bruke eurobonus til å samle poeng, men passe på å ha minst en kvalifiserende tur hvert 3. år.

Last edited:
Takk for svar! Da blir jeg nesten Star Gold da til høsten! Mangler 999 miles. Poenguttak er ikke veldig viktig for meg, viktigere å ha gode fordeler.

Last edited:
-Hvilket program er lettest å oppmå gull hos?
Aegean*. Du blir gull etter kun 20000 poeng. Du får også 1000 for å signe opp og de teller med mot status.
*Bemerk: Du får ikke poeng på de billigste billettene på SAS.
Opptjening med partnere: http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS
Det stemmer ikke lenger, Aegean endret opptjeningen i fjor sommer. Alle kjøpte økonomiklasser gir nå 100% (minimum 600), og alt fra A (billigste Plus) og oppover gir 200% (minimum 1200). De eneste klassene som ikke gir opptjening er I, R, X, N, som er bonusbilletter/nonrev.

F.eks. BGO-OSL-BCN t/r gir dermed 7848 poeng i Plus. Heeelt tilfeldig eksempel. ;)

Vedrørende fordeler, på OSL, ARN og CPH er det kun EBG som får benytte fasttrack, ikke *Gold om man flyr med SAS i økonomiklasse!

Back