Advarsel om Air China!

Sondbjo

ScanFlyer Gold
Hei, nå jeg vært på en tur med Air China og det blir den aller siste!
Det som skjedde hvar at de anonserte en bare 1 times lang forsinkelse, som ble til 15 timer!

Den en times lange forsinkelsen ble til nærmere 2 før de busset oss til flyet. Der satt vi å ventet en time eller mer, uten info om hvorfor. :( Vi ble så busset tilbake til flyplassen hvor vi måtte vente yttligere 3 timer før de fant ut att vi hadde rett på hotell :O De hadde ikke gitt ut noen mat som de egentlig skulle ha gjort, før vi ble busset en time til et dårlig hotell i ingensteder...
Der delte de ut en liten pakke med nudler(sån mr.lee man heller vannkoker vann i) til noen, men jeg og en som jeg måtte DELE rom med fikk ingenting. Det hvar ikke minibar på rommet engang... Så etter 2 timer ble vi vekket å kjørt en time tilbake til PEK. Der fikk vi heller ingen info, så jeg bannet litt på managern(han forsto engelsk :) ) fordi vi ikke hadde fått mat/info eller drikke på 10 timer! Tilsammen så ble forsinkelsen på ca 15 timer. Når det går galt med Air China å Går det virkelig galt, spesielt om flygningen er etter kl 1800... Om man tenker på å bruke poeng på en tur til MNL ,så bruk et annet selskap istedet! Jeg unner ingen en tur med Air China.... Er det andre som har lignde CA historier så er det bare å dele :D
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Åh herregud. Har du reiseforsikring?

Ja, men jeg tror nesten jeg sparte penger siden jeg slapp å betale en sjåfør 3500 pesos til Clark :D Flyet til Kalibo kostet meg bare 1500 pesos så tror ikke forsikringen bryr seg ;)
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Interessant innlegg, skal holde meg unna Air China :)

Opplevde selv en 15-16 timer forsinkelse med Ethiopian Airlines i 2003:

Vi sto opp kl. 3 om morgenen for å kjøre til Kilimanjaro Airport, hvor vi skulle fly en 737-200 opp til Addis Abeba. Etter innsjekk ble vi informert om delay, maks en time eller to. Etter to-tre timer fikk vi beskjed om videre delay. Etter fire-fem timer fikk vi beskjed om videre delay på ubestemt tid, og de gav opp å holde pax på flyplassen, og organiserte hotell for alle. Hotellet hadde greie standarder, med stort og fint svømmebasseng og fri mat og drikke fikk vi så lenge vi var der.

Utpå ettermiddagen ble pax hentet ned og satt i minibusser for å kjøre til flyplassen, med beskjed om at flyet var på vei. Etter 15-20 minutter i minibussen uten å ha kjørt en meter, fikk vi beskjed om å gå inn på hotellet og få tilbake rommene våre, da flyet ikke var på vei likevel, men fremdeles stod i Addis med tekniske problemer.

Mellom kl 8 og 9 på kvelden ble vi på nytt shippet ut i minibusser, og denne gangen kom vi oss til flyplassen. Ca kl 22.00 boardet vi en sliten 737-200 fra Ethiopian, og uten flere forsinkelser kom en svært trøtt gjeng seg tilbake til Addis.

Ironisk nok reklamerte Ethiopian seg selv på den tiden som Afrikas mes punktlige flyselskap. Alle de andre flightene vi hadde med dem var i snitt rundt én time forsinket. Dog skal det sies at de hadde god service ombord, 757ene og 767ene deres var helt kurrante på interiør og benplass, og de hadde vennlig personell med gode engelskspråklige ferdigheter. Jeg ville nok ha flydd med dem igjen, men om situasjonen på delays er den samme i dag, ville jeg unngått trange connections :)
 
Last edited:
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Meese - det selskapet som 'aldri har tekniske forsinkelser' vil jeg ikke reise med. Da flyr de med utrygge fly. Høres imidlertid ut som at ET her løste situasjonen eksemplarisk. :up:
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Dette var selvfølgelig et ekstremt tilfelle, sier ikke noe annet. Dog, alle flightene vi fløy hadde rundt en time delay eller mer, men jo, de var svært flinke på kundebehandling. Nå har det jo gått ni år siden jeg fløy med dem, så hvordan ting er i dag kan jeg ikke uttale meg om.
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Jeg har en bekjent som nylig fløy for dem på ett års kontrakt, og han kunne ikke få fullrost dem nok når det gjalt det operasjonelle ihvertfall. Og han har god erfaring fra begge ender av skalaen ..
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Kjæresten min har akkurat nesten den samme opplevelse. Hun måtte også dele rom pga feil i hennes reservasjon... Ikke bra.

Siden det har vi prøvd å unngå Air China. Vi måtte fly med dem sist i April, og heldigvis gikk alt bra (det var en *A award).

Problement er at jeg har prøvd China Eastern, China Southern, Shanghai Airlines og de er ikke bedre enn CA. Har også hatt dårlig erfaring med dem.

Neste gang jeg må prøve et nytt kinesisk selskap prøver jeg Hainan. Ellers skal jeg holde meg godt unna kinesisk selskaper fremover.
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Interessant innlegg, skal holde meg unna Air China :)

Opplevde selv en 15-16 timer forsinkelse med Ethiopian Airlines i 2003:

Vi sto opp kl. 3 om morgenen for å kjøre til Kilimanjaro Airport, hvor vi skulle fly en 737-200 opp til Addis Abeba. Etter innsjekk ble vi informert om delay, maks en time eller to. Etter to-tre timer fikk vi beskjed om videre delay. Etter fire-fem timer fikk vi beskjed om videre delay på ubestemt tid, og de gav opp å holde pax på flyplassen, og organiserte hotell for alle. Hotellet hadde greie standarder, med stort og fint svømmebasseng og fri mat og drikke fikk vi så lenge vi var der.

Utpå ettermiddagen ble pax hentet ned og satt i minibusser for å kjøre til flyplassen, med beskjed om at flyet var på vei. Etter 15-20 minutter i minibussen uten å ha kjørt en meter, fikk vi beskjed om å gå inn på hotellet og få tilbake rommene våre, da flyet ikke var på vei likevel, men fremdeles stod i Addis med tekniske problemer.
Mellom kl 8 og 9 på kvelden ble vi på nytt shippet ut i minibusser, og denne gangen kom vi oss til flyplassen. Ca kl 22.00 boardet vi en sliten 737-200 fra Ethiopian, og uten flere forsinkelser kom en svært trøtt gjeng seg tilbake til Addis.

Ironisk nok reklamerte Ethiopian seg selv på den tiden som Afrikas mes punktlige flyselskap. Alle de andre flightene vi hadde med dem var i snitt rundt én time forsinket. Dog skal det sies at de hadde god service ombord, 757ene og 767ene deres var helt kurrante på interiør og benplass, og de hadde vennlig personell med gode engelskspråklige ferdigheter. Jeg ville nok ha flydd med dem igjen, men om situasjonen på delays er den samme i dag, ville jeg unngått trange connections :)

Dette hvar jo nesten luksus i forhold til hva jeg fikk fra CA :D Mat å lang tid på et hotell med svømmebasseng. :O
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Skjønner ikke hvofor folk advarer andre om å reise med andre flyselskap kun for flyet er forsinka. Vi nordmenn er utrolig kresne på utlandske flyselskap kun for de har annen service og slike ting en de norske har.

Viss vi bør holde oss unna Air China på grunn av en 15 timers forsinkelse burde folk hode seg unna TUIfly Nordic også etter at de hadde en forsinkelse på 2 dager før de endelig kom seg til Phuket i Thailand
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Skjønner ikke hvofor folk advarer andre om å reise med andre flyselskap kun for flyet er forsinka.

Les litt bedre. Det er håndteringen det klages på. Man er sårbare på langruter, og derfor er det viktig at man håndterer forsinkelser (som alltid vil oppstå) profesjonelt.

Legg merke til at Meese gjerne flyr ET igjen, mens Sondbjo reagerer litt annerledes ...
 
Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Skjønner ikke hvofor folk advarer andre om å reise med andre flyselskap kun for flyet er forsinka. Vi nordmenn er utrolig kresne på utlandske flyselskap kun for de har annen service og slike ting en de norske har.

Viss vi bør holde oss unna Air China på grunn av en 15 timers forsinkelse burde folk hode seg unna TUIfly Nordic også etter at de hadde en forsinkelse på 2 dager før de endelig kom seg til Phuket i Thailand

Du fikk i hvertfall 2 dager gratis ferie med gratis kost å losji.... JEg fikk ingenting på 15 timer det er stor forskjell!
 
Hvor skjedde dette?

Dette er nok ikke bare et CA-problem, men mer et Kinesisk problem. De har en helt annen tankegang.
 
Air China er beryktet for sin manglende service. Jeg har mange kinesiske venner som sier at de anser Air China som siste alternativ når de skal til Kina. De foretrekker heller vestlige selskaper fordi de får bedre service og om noe forsinkelse skjer, så blir de håndtert på en akseptabel måte. Jeg reiser til Taiwan hvert år og har hittils bevist unngått Air China. Men China Airlines kan anbefales. :-)
 
Back
Top