AAdvantage - opptjening, bonusuttak, regler m.v.

Hvordan er prisingen om jeg ønsker å komme meg til australia fra Norge?
Er det først fra Norge -> Asia2, så Asia2 -> Australia?

Når jeg søker på nett kommer bare "direkteruten" til BA opp, og den er det naturlig nok lite tilgjengelighet på. Men F.eks ZRH-HKG for 70k i F og 45k er mulig å få opp, men blir da prisen 115k da?

Er blitt sittende på litt mer Aadvantage miles enn jeg trenger. Har nok til alt på award charten og rundt 120 000 sitter på en egen konto.

Hvis noen trenger miles bytter jeg dem mot original innkjøpspris - 12 øre per mile - som er endel billigere enn tilbudene som går nå til dags.

Logget meg på aa.com og ser at jeg har over 140k jeg kan bruke. Virker som at om man har en "enkel" rute uten feks Osl-bkk såner det kurant å bestille fra hjemmesiden? Flere legs og stopovers så må man ringe inn som man alltid måtte med USDM. Så også ut til at det er grei tilgjengelighet i F i juli til Asia.

Logget meg på aa.com og ser at jeg har over 140k jeg kan bruke. Virker som at om man har en "enkel" rute uten feks Osl-bkk såner det kurant å bestille fra hjemmesiden? Flere legs og stopovers så må man ringe inn som man alltid måtte med USDM. Så også ut til at det er grei tilgjengelighet i F i juli til Asia.

Velger du gjennomgående OSL-DOH-BKK med Qatar, altså samme selskap, gir AA unntak for regelen om at du ikke kan reise strekningen europa-asia via midtøsten.
Nå selger Qatar meget billige billetter i C, så ville nok gått for F, ser de har åpnet 1 sete på enkelte flighter med den nye First. QR har også foreløpig ikke fueltillegg som BA.

Jeg har allerede påbegynt reisen, og lurer på om det er mulig å endre tilbaketuren fra eventuelt kun datoen?

EDIT: Skulle lest første side av denne tråden bedre. Forstår at dette er mulig og at det ikke koster meg noe.

Last edited:
Jeg har noen poeng stående som jeg tenkte jeg måtte svi av før uttakstabellen stiger 22 mars 2016, dog er vi nå 2 voksne + 1 INF.
Noen som vet hvordan man priser INF og om man aksepterer INF på Business/First?

Jeg har noen poeng stående som jeg tenkte jeg måtte svi av før uttakstabellen stiger 22 mars 2016, dog er vi nå 2 voksne + 1 INF.
Noen som vet hvordan man priser INF og om man aksepterer INF på Business/First?

Infant ticket er 10% av full pris voksen billett, varierer litt hvilken fare de tar utgangspunkt i, men tror det hjelper å være på samme selskap og ikke open jaw ettersom man da kan bruke r/t fares.

Infant ticket er 10% av full pris voksen billett, varierer litt hvilken fare de tar utgangspunkt i, men tror det hjelper å være på samme selskap og ikke open jaw ettersom man da kan bruke r/t fares.

Single open jaw er i praksis en t/r, prissettes som to halve t/r priser.

Har forsøkt å booke OSL-BKK med Finnair og de kommer stort sett opp på de datoer jeg ønsker å reiser. Når jeg så går videre får jeg opp "The flight you selected is no longer available. Please modify your request."

Betyr dette at det ikke er billetter tilgjengelig selv om de kommer opp i oversikten?

Booket BKK-OSL en vei til 70K med blant annet Cathay First. Men fikk aldri ticketnr. Snakket med agent og supervisor nå, og de insisterte på at man ikke kunne bruke internasjonalt kredittkort (brukte amex). Helt latterlig. Måtte bruke kort utstedt i USA, eller betale på flyplassen...Er jo verre enn i USDM-tiden.

Får ta å ringe igjen senere. Men ganske irritert nå siden jeg handlet poeng spesifikt for denne billetten. Kan jo umulig stemme at bare elite får bruke internasjonale kredittkort, da vil jo mange tusen kunder få problemer. F....altså.

Edit: Etter å ha ringt igjen og gitt visa istedet for amex, og ventet 10 min på hold så sendte de billetten til europakontoret så de kunne utstede billetten på mandag eller tirsdag. Som er utenfor hold-perioden. Men jeg skulle ikke bekymre meg siden den er i "ticketing-loop". Uten billettnr. Regner med den blir kansellert.

Moralen i historien er altså å ringe europanr og IKKE usanr når billetten skal utstedes.

Last edited:
Jo, du skal kunne booke følgende selskap via nettsidene:

Airberlin
British Airways
Finnair
Qantas
Royal Jordanian

Alaska
Hawaiian

Attachments

• AA Award booking.png
    AA Award booking.png
    42.6 KB · Views: 271
Takk for svar. Da kan det virke som at det likevel ikke er plass selv om det kommer opp. Tilgjengeligheten forsvinner når man går videre.

Booket BKK-OSL en vei til 70K med blant annet Cathay First. Men fikk aldri ticketnr. Snakket med agent og supervisor nå, og de insisterte på at man ikke kunne bruke internasjonalt kredittkort (brukte amex). Helt latterlig. Måtte bruke kort utstedt i USA, eller betale på flyplassen...Er jo verre enn i USDM-tiden.

Får ta å ringe igjen senere. Men ganske irritert nå siden jeg handlet poeng spesifikt for denne billetten. Kan jo umulig stemme at bare elite får bruke internasjonale kredittkort, da vil jo mange tusen kunder få problemer. F....altså.

Edit: Etter å ha ringt igjen og gitt visa istedet for amex, og ventet 10 min på hold så sendte de billetten til europakontoret så de kunne utstede billetten på mandag eller tirsdag. Som er utenfor hold-perioden. Men jeg skulle ikke bekymre meg siden den er i "ticketing-loop". Uten billettnr. Regner med den blir kansellert.

Moralen i historien er altså å ringe europanr og IKKE usanr når billetten skal utstedes.

Oppdatert: Billett utstedt i dag 04.jan. CheckMytrip viser billettnr, men ikke Cathay-siden. Får se om det dukker opp etter hvert. Andre som har erfaringer her? Mener å huske at billettnr på USDM/AA-bookinger vises også på CX-siden.

Takk for svar. Da kan det virke som at det likevel ikke er plass selv om det kommer opp. Tilgjengeligheten forsvinner når man går videre.
Opplever faktisk det samme på noen av mine søk.Får meldingen: The flight you selected is no longer available. Please modify your request

Finns det noe mulighet å betale et "konserveringsgebyr" hos AA for poeng, slik det gikk hos US Airways? Vil det telle som aktivitet om man feks kjøper 1000 miles?

Har bestilt to bonusbilletter gjennom Aadvantage. Den ene ble confirmed etter 10 minutt men den andre er enda pending etter 10 dager. Noen som har vært borti samme problem? Har ikke fått svar på kundeservice mail jeg har sendt dem.

Back