• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AA til USA

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Sitter og titter på Las Vegas tur i april, og vurderer fordeler og ulemper med mange selskap. Så langt er det BMI til ca. 7.050kr T/R Oslo som er mest aktuelt, men ser at jeg får T/R Oslo-Las Vegas med AA for 6.240kr. Hvordan er de? Jeg har aldri prøvd de.
 
AA er .. greit nok. Hverken bedre eller dårligere enn de fleste amerikanske selskapene på transatlantic.

Vil tippe at du vil komme en tusenlapp til nedover hvis du venter til over nyttår ..
 
Tja, spørsmålet er vel litt om det er verdt det. I og med at jeg har *G, så gir jo det en ekstra verdi i å dra med et *A selskap på en slik tur. 1000kr ekstra betaler jeg lett for å få loungetilgang på hele turen. Eneste grunnen kunne være å få prøvd et nytt selskap, evt. andre ting som ga verdi.
 
Det var jo en stund snakk om charter fra OSL til og med (og hadde det kommet i gang med en spotpris kunne jeg sett for meg å fløyet direkte til LAS og videre PHX...). Så tipper det går charter fra andre steder i Europa.

Condor flyr fra Frankfurt og BMI fra Manchester frem til April. Denne er vel neppe charter. I tillegg flyr våre venner i Thomas Cook fra Belfast, Glasgow og Manchester; om vi skal tro Wikipedia.
 
Last edited:
Er ikke helt enig med LN-MOW. AA har elendig benplass, nesten helt KLM. Baade UA, CO og NWA er mye bedre der.

BMI har dessverre kansellert sin LAS og ORD rute fra i vaar.. :cry: VS blir dermed de eneste som flyr direkte fra Europa til LAS
 
Ser fra seatguru at AA sine 763 har kun 30 " og 762 33-34" ! Stemmer dette ?
 
Det blir i tilfelle 777 fra LHR-LAX som er aktuelt. Retur kan muligens gå med 763 via BRU. Denne ruten går for $806 OSL-LAS T/R nå. Ikke så verst det egentlig. Jeg kommer til å vente litt til å se, men tviler på at den faller så veldig mye lenger. Kan jo se om NW kommer ned på denne prisen. Da blir plutselig valget enkelt.
 
Jeg kan ihvertfall skrive under paa at AAs 777 er ENORMT trang i kjipklasse. Har flydd ett par ganger DFW-ORD foer jeg fikk status og det var TRANGT!
 
Back
Top