AA og UA paa krigsstien

Originally posted by Redcap

Hadde det vært i Norge hadde konkurransetilsynet gått tundt seg selv

Hvorfor tror du det? Situasjonen på ORD er vesentlig forskjellig fra den i Norge, hvor man kan snakke om om at ett selskap dominerer på enkelte markeder.

Originally posted by LCH

Originally posted by Redcap

Hadde det vært i Norge hadde konkurransetilsynet gått tundt seg selv

Hvorfor tror du det? Situasjonen på ORD er vesentlig forskjellig fra den i Norge, hvor man kan snakke om om at ett selskap dominerer på enkelte markeder.

Fordi Konkurransetilsynet og VG etc alle er imot SAS.....:p

Jeg synes ikke det er riktig å si at Konkuransetilsynet er mot SAS. Jeg oppfatter tilsynet som veldig saklige her til lands.De gjør sitt beste ut fra lover og forskrifter , dog vil det alltid være grensetilfeller som må avgjøres ved rettsforhandlinger for at man skal avklare hva som er brudd på gjeldene lover og forskrifter.
VG derimot har vel gjennom flere tiår vist en vel negativ holdning og slått stort opp de saker de har fått tak om SAS.

Det var mitt poeng også selv om det kanskje ikke kom så godt frem; KT har ganske så ufortjent blitt en skyteskive her på forumet.

United har lenge hatt 132 USD t/r NYC som laveste pris, inkludert alt. Har hatt 4 turer til NYC den siste tiden i forbindelse med jobb, alle kostet 132 t/r.. Det å lande på JFK, gjør ikke JetBlue mer attraktiv.

Men til Cali er prisene bra

Har nettopp kommet hjem fra USA da fløy jeg American fra SEA via STL til MCO og American fra MCO til ORD med Alaska fra ORD til SEA.

American er bare gørr, skikkelig kjedelig selskap med sure flyvertinner og lite spennende service og snacks.

Hvis prisen er lik, ville jeg helt klart valgt jetBlue så United og til sist American. Skal skrive en tripreport til Scanair når jeg har tid, men var absolutt ikke imponert over det AA leverte, og tror nok jetBlue har livets rett på disse rutene.

Originally posted by LCH

Det var mitt poeng også selv om det kanskje ikke kom så godt frem; KT har ganske så ufortjent blitt en skyteskive her på forumet.

Jeg må si meg 100% enig i denne uttalelsen. KT har sin lov å forvalte, og gjør dette iallefall av og til på et fornuftig vis. Jeg har forsøkt meg på argumenter som viser at man ikke uten videre kan trekke direkte sammenlikninger med andre land/markeder, nettopp fordi en rekke viktige faktorer ofte er helt forskjellig, men det er kanskje noen som er litt vel følsom overfor inngrep mot SAS. Når det gjelder KT og luftfarten i Norge så er det ikke rart at SAS er det eneste selskapet som "utsettes" for KTs inngrep, siden de er de eneste som kan sies å falle inn under definisjonen av dominerende stilling (det er mulig at DY begynner å lukte på den kritiske "grensen" for dominerende stilling, men det er nok kun på enkelte ruter).

Back