AA med nye Europa ruter.

MartinL

ScanFlyer Dusty
Fra Hangar.no

Vil vurderer vest-Europa også
American Airlines annonserte i dag at de starter opp nye ruter til Europa det kommende året.

Flyselskapet åpner for å fly mellom New York og London Stansted fra 29. oktober i år, mens en daglig avgang nummer to på samme strekning kommer fra 8. april neste år.

American vil også starte opp New York til Milano og Barcelona fra 2. mai 2008.

På ruten skal flyselskapet benytte Boeing 767-300 med 221 seter i to klasser.

American Airlines ser et behov for å starte opp disse rutene og utelukker ikke at flere ruter kommer i løpet av 2008, også til deler av vest-Europa.

Vi får da bare håpe at hjulene lander på osl en gang også!

Når kommer de tilbake til Skandinavia? Oneworld partneren Finnair er jo ikke akkurat frekke vestover...

Originally posted by EB

Når kommer de tilbake til Skandinavia? Oneworld partneren Finnair er jo ikke akkurat frekke vestover...
Nå tar vel BA seg av den biten med feeding inn til Heathrow.

Men jeg vil fortsatt ha AA til OSL. Enklere for meg å reise over da :cool:

Godt at de utvider, de har sittet stille lenge nå...

Originally posted by amatør

Originally posted by EB

Nå tar vel BA seg av den biten med feeding inn til Heathrow.

Hvilket er grunnen man ikke velger OW når man skal vestover.....med mindre man trenger ny garderobe:rolleyes:

Slots's, ene og alene av den grunn. Slot's på LHR er vanskelige å få tak i, og de koster flesk!

Husker ikke hvilket flyselskap det er, men de er ikke opperative, men de tar av og letter daglig fra LHR for å kunne beholde slotten, da den er verdifull til tross for at "det er penger ut vinduet" å fly tom..... :-p

Originally posted by FlightDeck

Hvorfor velger de Stansted?

Ikke så dumt nødvendig vis. Fler nye "business" selskaper har etablet seg fra Stansted med ruter til statene som går særdeles godt. Dessuten jobber Stansted med å tiltrekke seg større aktører utenfor Europa til å starte opp intercontinentale flighter fra Stansted.
Air India med flere er visst rett rundt hjørnet (i følge Airways). Dessuten dekker Stansted Vest delen av London (trass langt unna) og kan derfor utnytte Londons goegrafiske utbredelse i større grad med å benytte kun Heathrow som har som nevnt strenge slots bestemmelser.

Originally posted by vs 200

hvor lang tid tar toget fra LHR til stansted ?

Fra LHR tar du Heathrow express til Paddington, taxi til Liverpool Street Sation og toget derfra til STN. Det hele tar 1 1/2 time hvis du har flaks....

Er like greit å ta tuben hele veien til Liverpool Street, og mye billigere.
Man kan også ta buss direkte fra Paddington Station. Det er raskere enn det treige toget til Stansted.

Originally posted by Stian

Og MYE tregere. Heatrow Express bruker 15-20 min inn til Paddington, mens metoren tar nærmere 1t

Originally posted by Someone

Originally posted by Stian

Og MYE tregere. Heatrow Express bruker 15-20 min inn til Paddington, mens metoren tar nærmere 1t
En time? Har aldri tatt så lang tid når jeg har reist med tuben fra LHR iallefall. 35-40 minutter er mer vanlig.
Om det er bedre å ta LHR-expressen kommer jo helt an på hvor i London man skal.

ja takk var det ejg lurte på da jeg sist tok strekningen fra liverpool station til stn så var ikke akkurat det lyntog, jeg hadde imidlertid håpet at de hadde gjort noe med det men, var vel drøyt å tro noe annet kansje

Back