AA eller BA over Atlanteren?

Er litt blank på forskjellene innen OneWorld. Bør jeg satse på AA eller BA over Atlanteren?
Hvor skal du? AA har veldig forskjellig materiell på forskjellige ruter (fra eldre 757 til nye 777) og derav forskjellig interiør og eks. IFE-typer.

Har vel litt å si hva slags materiell som er alternativene her også, hvis du har det tilgjengelig. Tipper det er stor forskjell på en BA 787 og 747, for eksempel...
Den store forskjellen på BAs 787 og 747 er at det er trangere i 787en i economy. Ellers har begge AVOD og servicen er ellers lik.

Husk at AA har både 777 og 757 over dammen, i tillegg er det jo en del USAir-maskin i omløp som er helt annerledes. Så mye større variasjon hos AA

Last edited:
Er virkelig flytype den største forskjellen?

På 777 så har BA 3-3-3 i bredden på økonomi, mens AA har 3-4-3 på deres 777-300ER og de av deres 777-200ER som har blitt pusset opp (ikke så mange foreløpig). Ellers er jo begges 787 3-3-3 og dermed ganske trange.

Hvis du skal via LHR, så er det jo også greit å ta med at med BA slipper du (mest sannsynlig) terminalbytte.

Ellers er jo begges 787 3-3-3 og dermed ganske trange.
Og 767en til BA har jo bare et "dårlig" sete pr. rad med 2+3+2

Er virkelig flytype den største forskjellen?
Flytype inkluderer også hvordan de er konfigurert, med IFE, stoler m.v. så jeg synes mye av forskjellene ligger der, ja.

Til Boston får du en gammel 757 fra AA eller en nyoppusset 777 fra BA så er forskjellen stor. Flyr du 787 fra BA med 9 i bredden vs. en 767 med 7 så er det også stor forskjell.

Men du snakker også OneWorld så har du også AirBerlin, Finnair og Iberia du kan bruke over dammen ;)

Så service-konsept er altså ganske likt for oss som ikke heller i oss alkohol.

Klarte skjære gjennom og fant at det viktigste for meg egentlig var å ikke fly via New York i februar, men å ta en flyplass lengere sør med mindre risiko før snøkaos. Da var Ba ikke lengre aktuelle.

Som andre sier, så betyr det ikke så veldig mye. Så jeg hadde heller fokusert mest på flytider og pris.

Er det ingen forskjell på dette, så ville jeg heller vært om bord AAs nye 777-300 enn BAs 747 eller 777-200. AA har en god del nylig leverte (2012-2014) som er litt mer behagelige. Du har også mulighet for å kjøpe deg opp til Main Cabin Extra, som gir deg litt mer beinplass. Koster rundt $100 en vei fra f.eks LHR til USA (avhengig av rute).

Minuset er at du må bytte terminal i London. AA går fra terminal 3. Jeg har faktisk aldri byttet terminal, for jeg har en vane for å reise med kveldsflyet fra SVG og så overnatte ved flyplassen slik at jeg kan ta første fly til USA. Går jo ikke noen morgenfly med BA fra SVG.

Robert nevner ikke hvor og når han skal, men det kan være verdt å nevne at BA flytter Accra, Cape Town, Denver, Las Vegas, Miami, Nairobi, Phoenix and Vancouver fra terminal 5 til terminal 3 den 14. oktober.

Så om det f.eks. er Miami han skal til, så må han bytte terminal uansett.

Gäller inte det "bara" öl och vin ? "In the Main Cabin, you may purchase liquor and wine for $8 and beer for $7."

"Customers traveling on American-operated flights between the U.S. and Europe, the U.S. and Asia and onboard long-haul flights between the U.S. and Argentina, Brazil, Chile, and Uruguay, beginning next month, can choose from a variety of complimentary beer and wine options"

För en månad sedan kostade i alla fall en drink $7 i main cabin mellan MIA och LHR med AA.

Gäller inte det "bara" öl och vin ? "In the Main Cabin, you may purchase liquor and wine for $8 and beer for $7."

"Customers traveling on American-operated flights between the U.S. and Europe, the U.S. and Asia and onboard long-haul flights between the U.S. and Argentina, Brazil, Chile, and Uruguay, beginning next month, can choose from a variety of complimentary beer and wine options"

För en månad sedan kostade i alla fall en drink $7 i main cabin mellan MIA och LHR med AA.
Det stemmer:

Ellers så synes jeg også IFE er bedre hos AA. BA har litt for mye ukjent, erkebritiske saker samt flust med ting fra Bollywood. Dette er riktignok en smakssak, men med AA så finner jeg alltid litt å se på. Med BA så passer jeg på at jeg har med meg nok underholdning selv.

Ellers så synes jeg også IFE er bedre hos AA. BA har litt for mye ukjent, erkebritiske saker samt flust med ting fra Bollywood.

Innholdet hos BA er jo også variabelt - de nyeste flyene samt de oppgraderte 777ene har jo fått veldig stort utvalg, inkl. en drøss gamle flydokumentarer

Jeg synes at Business class setene på AA 777-300 er MYE bedre en alt av BA inkl. A380, det er nå min mening. Spesielt digg hvis du sitter i den lille mini-kabinen :)

Ellers så synes jeg også IFE er bedre hos AA. BA har litt for mye ukjent, erkebritiske saker samt flust med ting fra Bollywood. Dette er riktignok en smakssak, men med AA så finner jeg alltid litt å se på. Med BA så passer jeg på at jeg har med meg nok underholdning selv.
Et stort pluss med AAs IFE på de nye 777ene (står som 77W på aa.com) er at de er uredigert og usensurert. Bl.a. UA bleeper ut banning.

Et stort pluss med AAs IFE på de nye 777ene (står som 77W på aa.com) er at de er uredigert og usensurert. Bl.a. UA bleeper ut banning.
Uredigert bare på lyd eller får man fortsatt kun se de poltisik korrekte versjonene av filmene?
tumblr_m2qpl35ZvW1qcx3szo1_500.png

Back