A380 over Norge

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Vel - ikke riktig ennaa, men fra 1. oktober neste aar kan dere slumpe til aa se en A380 passere over dere ...

sknycdxb10oct,ek

2 EK 202 /FAJ JFKDXB 2300 1945+1 380 0 M 01OCT01NOV
CYWMBKQHLTV

skdxbnyc10oct,ek

2 EK 201 /FAJ DXBJFK 0830 1415 380 0 M 01OCT01NOV
CYWMBKQHLTV

.
 
.. at en A380 vil passere over Norge ved 10-11 tiden paa formiddagen retning USA og at den kommer tilbake paa morgenkvisten i retning Dubai ... ;)
 
Et litt mer leservennlig format her muligens.

TN1A10OCTDXBNYC/AEK
** AMADEUS TIMETABLE - TN ** NYC NEW YORK.USNY 10OCT08 17OCT0
1 EK 203 D DXB 1 JFK 4 0200 0745 0 30MAR08 01NOV08 77W 13:45
2 EK 201 D DXB 1 JFK 4 0830 1415 0 01OCT08 01NOV08 380 13:45
Emirates flyr 2 daglige Dubai-JFK fra neste høst. En med 777 og en med A380

I tillegg flyr Etihad en daglig med A345 fra Abu Dhabi som er knapt en times kjøretur unna ... og det utrolige er at de fyller flyene begge to.

TN1A10OCTAUHNYC/AEY
** AMADEUS TIMETABLE - TN ** NYC NEW YORK.USNY 10OCT08 17OCT08
1 EY 101 D AUH 1 JFK 4 0200 0830 0 31MAR08 --- 345 14:30
 
Last edited:
Cargo er overvurdert ... det slutter aldri aa forbause meg hvordan enkelte synes aa tro at flyfrakt er en gullgruve som kan drive en rute til profitt alene ...

Stikkordet er som hos LCC'ene - volum. Med hoeyt volum kan man drive effektivt og goere trenger paa en smal margin. Med mindre volum, er det trangere .. Spesialfrakt/farlig gods er god butikk, men koster ogsaa mer aa haandtere.

Selskaper som jetBlue tjener gode penger paa aa frakte doede 'snowbirds' (pensjonister) nordover. Andre (airTran) har lagt ned all fraktvirksomhet.

Utgiftene paa flyfrakt blir ogsaa hoeyere og hoeyere pga sikkerhetsforanstaltningene som etterhvert blir implementert. Dette vil garantert virke inn paa volumet og jeg tror vi etterhvert vil se mer flyfrakt forsvinne fra passasjerselskapene.
 
LH --> PDX....rute hvor hoved inntektene kommer fra buken.....Pluss les New York Times i dag om Emiratene og frakt fra China via Emiratene....ja det er mange som ikke tjner paa cargo, men det er ogsaa mange som har faatt snurr pa Aircargo.....og
 
Noen markeder er bedre enn andre .. og de markedene du beskriver ... volum, volum, volum ...
 
Hvor kommer den til å passere omtrendt da ? -Hvor i Norge ?.... hehe... -Over elelr nær Bergen ? (håpe,håpe...).. :rolleyes:
 
Kommer vel litt an paa vaer og vind, men Leorim har ellerede et par Emirates-bilder paa samvittigheten ..
 
Saa de regner med aa starte opp med den i det taake-sesongen starter i Emiratene... regner med aa se den diverte hit hvor jeg jobber rett som det er da, da vi er naermeste flyplass til Dubai som oftest slipper unnaa taaken.
Flyplasseieren her er for tiden i samtale med Emirates om aa faa dem til aa betale for aa utvide rullebanen til 60 meters bredde, for de oensker aa komme hit og trene nye piloter paa 380'en ogsaa... blir morro med 4 av dem i landingsrunden sammen med et par Sirrus'er :/
 
Noen som evt. melder seg frivillig til å reise med ruta, og så "plutselig" bli syk sånn at de må lande på OSL?? :rolleyes::colgate:
 
Nei, men kan være med på ruten å ble syk slik at den må lande på SVG og så hopper jeg ut og tar bilder som bare det.
 
Last edited:
Nei, men kan være med på ruten å ble syk slik at den må lande på SVG og så hopper jeg ut og tar bilder som bare det.

Mest sannsynlig vil den velge OSL for det. 340-600 maskinen fra Lufthansa som måtte lande på OSL i sommer var vel nærmere SVG enn OSL, men valgte for det å gå ned på OSL av praktiske grunner, hvis jeg husker rett?
 
Back
Top