A380 nummer 2 under testing

Trety

ScanFlyer Rusty
Hvem skal denne kjerra til?
01fwwdd.jpg

Skal ikke dette være et av Airbus sine test fly...? Jeg synes å ha lest det et eller annet sted.

Det er maskin nummer to som skal gjennomføre flight test programmet. Den skal stundom til Etihad (2007).

Trodde de 2 første maskinene skulle beholdes av Airbus for testing. Den tredje maskinen som går i produksjon skal vel da til Singapore.

Men det kan jo tenkes at jeg tar feil, selv om det er veldig sjeldent jeg gjør det!:smokin

BF

Den aller første framen har ikke vært i luften hvis jeg ikke husker helt feil. Nummer 2 er den som allerede har fløyet - jeg trodde det var den som skulle til SIA. Dette er altså frame nummer 3 sånn sett.

Okej...for å få ting riktig:

MSN5000 og 5001 er testrammer.

MSN01, F-WWOW, første A380 ut i full konfig og var den første som fløy.

MSN02, F-WWXL, blir tredje A380, og skal til Etihad med tiden.

MSN03, F-WWSA, blir femte A380 og skal til Singapore.

MSN04, F-WWDD, er andre A380 (den som er avbildet over her), og skal til Etihad med tiden, etter å ha gjennomfør testflygninger som maskin nummer 2.

MSN05, F-WWSB, blir sjette A380, og skal til Singapore.

MSN06, F-WWSC, blir sjuende A380, og skal til Singapore

MSN07, F-WWSD, blir fjerde A380, og skal til Etihad med tiden, etter noen testflygninger for Airbus.

..and so on.

Originally posted by Blubird
MSN01, F-WWOW, første A380 ut i full konfig og var den første som fløy.

Men dette er vel da å forstå en som skal til SIA all den tid de er launch customer.

Takk for en fyldig og fin oversikt, Blubird! :up:

Hørte at den første som skal til Singapore først skal brukes til å teste cabininredninger. Den skal til Hamburg for montering av cabin. Blir vel kansjke også den som skal brukes til evakueringsøvelser.

Back