• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380, første ruteflygning 25.10

Re: A380, første ruteflygning 25.10

Noen som vet når de første faste flyvningene mellom Europa og Singapore vil skje?
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Den 2-seter'n bakerst på økonomi i øverste etasje (på loftet) ser ikke særlig lukrativ ut, inneklemt mellom to toalett som den er.

Hendig for "mile high" actions da.:lol: :lol:
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by ph-ndr

Og da var setekartet klart, her bør man ha kart og kompass med:

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/images/company_info/eot/fleet_info/380/A380.gif

-A

God plass på Biz og First der! Ellers en interesant nummerering av rader. Først kommer 1.kl nede, så business oppe, så økonomi nede og så mini økonomi seksjonen oppe. På økonomi må jeg si den er den lille seksjonen oppe som frister mest både pga størrelse og layout

Originally posted by SudCaravelle

Noen som vet når de første faste flyvningene mellom Europa og Singapore vil skje?

Der er ikke offentligjort ennå, men blir iløpet av 2008. Først skal den setter inn på SIN-SYD og nr 2 på listen er SIN-LHR for å fullføre the Kangaroo-route, men det kreves det 3 maskiner til for å få til en daglig t/r LHR-SIN-SYD.

Nr 3 på listen skal såvidt jeg har hørt være SIN-LAX
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by SudCaravelle

Noen som vet når de første faste flyvningene mellom Europa og Singapore vil skje?

SIN-LHR neste sommer ser ut til å være sannsynlig, da stiger plutselig F-prisene for SIN-LHR til sykelige 9.000USD.

-A
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by SudCaravelle

Noen som vet når de første faste flyvningene mellom Europa og Singapore vil skje?

SIN-LHR neste sommer ser ut til å være sannsynlig, da stiger plutselig F-prisene for SIN-LHR til sykelige 9.000USD.

-A

Og bytter navn til Suites;)
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

9000 USD - Huffda - sikkert dumt spørsmål - men vil economy billettene øke?

Har lyst til å få booket i April.
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by SudCaravelle

9000 USD - Huffda - sikkert dumt spørsmål - men vil economy billettene øke?

Har lyst til å få booket i April.

Nei, de blir nok mye det samme, men skal du ut i april så bør du være kjapt ut, billetter i de tidene med mest press rives veldig fort bort etter at vårprisene legges ut i ca oktober.

Akkurat nå ligger bare en publisert fare som heter Y2SQ ute for OSL-SYD med SK/SQ, og er 13.700. Om du venter til oktober kan de fleste TA'er gi mye bedre priser, av erfaring fra de forrige årene. :)

-A
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by ph-ndr

Og da var setekartet klart, her bør man ha kart og kompass med:

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/images/company_info/eot/fleet_info/380/A380.gif

-A

Det ser ut som det er en trapp i nedre nivå mellom rad 42 og 44 som ikke går opp, men heller ned i "kjelleren". Noen som vet hva den brukes til. Skal det være noen toaletter eller crew-rest der nede? Eller er det tilgang til noen lasterom?
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by VoiceCom
Det ser ut som det er en trapp i nedre nivå mellom rad 42 og 44 som ikke går opp, men heller ned i "kjelleren". Noen som vet hva den brukes til. Skal det være noen toaletter eller crew-rest der nede? Eller er det tilgang til noen lasterom?

Vil tippe crew rest. Er nok galley og toaletter oppe i 1. etasje.

-A
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Også en del rader bakerst i nedre nivå som ser ut som det kan bli trangt til. Litt vanskelig å se hvor mye kabinen egentlig smalner, men litt er det.
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by VoiceCom
Det ser ut som det er en trapp i nedre nivå mellom rad 42 og 44 som ikke går opp, men heller ned i "kjelleren". Noen som vet hva den brukes til. Skal det være noen toaletter eller crew-rest der nede? Eller er det tilgang til noen lasterom?
Da jeg så på seat mapen stusset jeg over at det ikke var noe crew rest der Airbus har det i sin standardconfig, og jeg la ikke merke til den trappa på main deck.
Hadde ikke sett for meg at noen ville benytte den løsningen der, en A388 har lite nok plass igjen i cargo holden når en har fylt opp med passasjerenes bagasje...
Bakre cargo hold går inn mellom body-MLG og fram til center wing box, og er med litt under 2,5 meters bredde litt over halvparten så bred som resten av cargo holden. Å få plass til de fem sengene som crew resten som Airbus har i sin config vil en måtte fylle opp mesteparten av denne delen av rear cargo hold. Får håpe at SQ ikke kommer til å oppleve det samme som LH har gjort på sine A346 mtp CG og fuel burn.

Og plasseringen av setene bak bakre dør på det andre dekket så ikke særlig snasen ut...
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by EB

Gleder meg til Lufthansa får sin første... Da tar det ikke lang tid før jeg befinner meg ombord...

Noen som vet på hvilke ruter Lufthansa setter inn A380 først?
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Noen som kan tenke ut når den første A380-ruta med overflygning av Norge kommer? Siden det er så mange passasjerer ombord er det jo større sjanse for at noen av dem skal bli akutt syke. Og da må de mellomlande....

:cool:
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by Geir

Noen som kan tenke ut når den første A380-ruta med overflygning av Norge kommer? Siden det er så mange passasjerer ombord er det jo større sjanse for at noen av dem skal bli akutt syke. Og da må de mellomlande....

:cool:

Tja , hva blir det? FRA-LAX eller går den for langt sør eller setter LH inn en 747-8i der?
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by Geir

Noen som kan tenke ut når den første A380-ruta med overflygning av Norge kommer? Siden det er så mange passasjerer ombord er det jo større sjanse for at noen av dem skal bli akutt syke. Og da må de mellomlande....

:cool:

Er det i det hele tatt noen flyplasser som har kapasitet til å ta ned en A380? Bakkestøtte osv.
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Sjekket litt - Du har faktisk billetter Zurich - Singapore - Sydney - Singapoer - Zurich for ca 10.500 per pers i Påsken!! Da med 777 300ER og ca 15 timer totalt på A380 - Det er er ikke ille.
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by SudCaravelle

Sjekket litt - Du har faktisk billetter Zurich - Singapore - Sydney - Singapoer - Zurich for ca 10.500 per pers i Påsken!! Da med 777 300ER og ca 15 timer totalt på A380 - Det er er ikke ille.

Det høres ut som en C-klasse av noe slag, ikke F/R-klasse?

Og til GDS-jockeyene her: Ja, R-klasse rir villt igjen, det nye suite-produktet i F på SQ sin A380 selges kun som R-klasse så langt...

-A
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Vet ikke - hva er forskjellen på disse? Det er nok god gammel "turist" som forøvrig er glimrende på SIA. C klasse forbinder jeg med små plastikk mercedeser :D
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

Originally posted by SudCaravelle

Vet ikke - hva er forskjellen på disse? Det er nok god gammel "turist" som forøvrig er glimrende på SIA. C klasse forbinder jeg med små plastikk mercedeser :D

C/J-klasse: business.

F: First

R: Overdådig F-klasse, tidligere brukt for Concorde.

-A
 
Re: A380, første ruteflygning 25.10

R tror jeg er obsolete nå, ihvertfall er det ikke mange som bruker den nå. Noen som vet om noen fortsatt bruker den?
 
Back
Top