• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380 Cabinview

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Finere enn i stua hjemme jo.......

http://www.airbus.com/MultimediaElements/2337.jpg

http://www.airbus.com/MultimediaElements/2338.jpg

Replying to Topic 'A380 Cabinview'

Yeah, right! Maskinen kommer til å bli spekket med seter, den butikken tror jeg ikke kommer ombord i noen fly, med unntak av prototypen.

Hva sier Avionor/OSL om det blir en realitet med butikker ombord? Blir det ekstra landingsavgifter da?

Et par relativt troverdige rykter:

Launch routes for the A380 at Air France will be CDG-JFK & CDG-YUL.

Configuration planned :

9 First in th efront of main deck.
80 Business at the Upper deck.
451 Economy main deck + Upper deck (rear)..
Totalt 540 pax.

(Til sammenligning: The B773ER are configured with 8P / 67J / 235 Y)

Sq vil trolig ha under 500 seter.

Hva er poenget med å bygge en to-etasjers jumbo hvis hele øvre etasjen skal innredes som dette?

Originally posted by FBU

Hva er galt med å innrede øvre etasjen slik?

Seteprisene blir så høye at passasjerene velger et annet flyselskap:sarc

Vel. SAS har 54 business i A340/330...26 flere i en 380 er vel ikke å ta for hardt i, men som nevnt før så er jeg ikke økonom:sarc

Jeg er heller ikke økonom. Men med den plass-sløsingen som bildene viser, vil prisen pr sete bli fryktelig dyr (la oss gå ut fra at det er 1.kl) om førsteklasse skal lønne seg i forhold til biz og øko, og da flyr heller pengemafiaen BBJ eller G5 og slipper trengselen på de store hubene.

Da er jeg enig. Jeg kommenterte Blubird, som jeg igjen trodde komenterte ditt innlegg om Air france versjonen.

Hva skal man med butikk ombord egentlig. Er snart ikke en eneste plass en ikke kan shoppe lenger.
Vil anta at en vil presse flest mulig inn i maskinen ja.

Hva med bilder fra økonomiklasse? Det er nok der eg må sitte......om eg ikke sitter i cockpit da:p

Hvis vi sier at dette er høyre side http://www.airliners.net/open.file/106894/M/ og går ut fra at venstre side er like dan, så begynner vi å nærme oss.

Tror forresten det blir 3-4-3 som blir det vanlige i øko på midtre dekk.

Originally posted by Dag Viking

Et par relativt troverdige rykter:

Launch routes for the A380 at Air France will be CDG-JFK & CDG-YUL.

Configuration planned :

9 First in th efront of main deck.
80 Business at the Upper deck.
451 Economy main deck + Upper deck (rear)..
Totalt 540 pax.

(Til sammenligning: The B773ER are configured with 8P / 67J / 235 Y)

Sq vil trolig ha under 500 seter.

Nei, dra meg baklengs ut av fuglekassa. Paris - Montreal ??? Da skal jeg sannelig vurdere å reise via CDG og "miste" bagasjen. Ho ho ho :p
Idag bruker de ofte en A340 på ettermiddagen og en B777 på kvelden, så disse slåes vel sammen til en A380 da.

En ny "jetty" er ferdig juni 2005 på YMQ/YUL, som skal ha plass til 10 widebodies på en gang. Da skulle det vel si at man får klemt inn en A380 et sted der, kanskje, når det er ledig.

Paris Montreal stemmer.....og paa den tiden slipper du antagelig aa miste bagasjen ogsaa....da vil nemlig AF's eget bagasje anllegg staa ferdig aa en slipper ADP.....

Selv Tempo vil bli komfortabelt....AF skal ha samme stil som A330....dvs PTV med Video on Demand!.......en annen AF destinasjon for for A380 vil bli Tokyo.....hvor det ogsaa er planlagt en ekstra A330! avgang i tillegg til 777-200ER og 777-300ER

Back