A340-300 (?) på Rygge

PhilipNH

ScanFlyer Blue
A340-300 (?) på Rygge

Nå for noen få minutter siden så jeg en A340 på vei til RYG. Tror det var en A340-300, med fire motorer naturligvis. Så ut som det sto noe foran på flyet, og flyet var hvitt. Er det noen som har noe mer informasjon om dette?

Re: A340-300 (?) på Rygge

Nei, for den hadde ikke radaren påtoppen. Det flyet du viser til er et vanlig syn her ;)

Den lignet ganske mye på en A340.

Last edited:

Okey... Men jeg er nesten 100% sikker på at det var en A340. Formene var ganske så like.
Det så også ut som at det var en logo foran.

Skal jo være relativt kurrant å skille en A340 fra en B707.... Selv på litt avstand... Nå vet jeg ikke så mye om hvor flydilla mr philip har, men jeg ville iallefall regnet med at han ser forskjell på de to flyene... :)

Skal jo være relativt kurrant å skille en A340 fra en B707.... Selv på litt avstand... Nå vet jeg ikke så mye om hvor flydilla mr philip har, men jeg ville iallefall regnet med at han ser forskjell på de to flyene... :)

Jeg også.. Vakre, slanke klassikere vs. undermotoriserte, mye feitere franskmenn har bare en ting til felles: 4 motorer

Hehe, har nok ganske flydilla ja ;)

Grunnen til at jeg trodde at det var en A340, var fordi at den en god del unna meg, og lignet litt på A340-300 i lengden. Men etter å se på 707-en her, tror jeg kanskje at det var den.

Uansett, takk for alle svar. Begynte å lure litt når denne plutselig kom seilende forbi vinduet her. Og ja, det er ganske enkelt å skille en A340 fra en B707, men det er ikke så lett når flyet er en god del unna :)

Last edited:

Hallo...Takhøyde her eller?? Han som startet tråden har 5 innlegg, og blir peset ned med kommentarer om at man hører, ser forskjell osv.. SKJERP DERE!! Er ikke dette et forum for alle som lurer på noe, eller et forum for de som forstår seg på alt?? SKJERPINGS og slutt med fjollekommentarer!!

Hehe, ja. Men som nevnt tidligere, var denne på avstand.

Og forresten, takk rampen :)

Velkommen til forumet skal du være, Philip. Litt fleiping i denne tråden, men det er slett ikke vondt ment

Velkommen til forumet skal du være, Philip. Litt fleiping i denne tråden, men det er slett ikke vondt ment

Takk ;) Skjønner selvfølgelig at det ikke er vondt ment. Formulerte meg nok litt feil i mitt forrige innlegg, mente det for "alle" nye på et forum :)

Tviler ikke på det, men det kommer i liten grad frem når det står på trykk. Og jeg synes rampen har et poeng, det er ikke første gang nybegynnere blir møtt på denne måten her på forumet (uten at jeg sikter til deg, Tommy777). Oppfordringen fra meg er klar, når det kommer inn nye som stiller spørsmål fordi de ønsker å lære, så ta en liten titt over innlegget som sendes av gårde - kan det oppfattes som nedlatende? :old

Ser problematikken, Trety og det tror jeg både jeg og andre kanskje bør ta innover seg.

Jo flere vi er, jo bedre er forumet og det er vanskelig å lese folk man ikke kjenner.

Formulering er viktig på et forum, men felles for alle forum er at det er vanskelig å tolke hva den andre mener til enhver tid. Mye kan kanskje oppfattes mer seriøst eller useriøst enn hva det er ment å være, og vice verca. Det er litt sånn det er med forum. Det stod forresten i en av trådstarters poster at han var rimelig sikker (100%) på at det ikke var en 707, så da regnet jeg vel kanskje litt feilaktig med at det var tilfelle... :) litt takhøyde må det være, men det er vel rom for en krypkjeller under alt det seriøse også rampen?

Og velkommen skal du være philip :)

Last edited:

Kan bekrefte at det var en 707 (c/s NATO47, tror jeg...) som holdt på en times tid på Rygge i ettermiddag...

Back