• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A330 på OSL i dag

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
A330 på OSL i dag

I dag ca kl 1830 strøk det en A330 (fra vest) like over hustaket her hjemme på Bærums Verk med kurs for OSL. Jeg stod og snekret utebod (!) og klarte ikke å se hvilket flyselskap maskinen tilhørte. Så mest ut som en -200 modell, men den hadde røde motorer og det kan jo tyde på en SAS A330-300. Er det noen som vet hvilket flyselskap flyet tilhører og eventuelt reg? Så for øvrig SE-REF Novair A330-200 når jeg ankom OSL med LN-KKH i ettermiddag. Synes A330 er et flott fly. Har en tur med Air Canada A330-300 og to turer med Air France A330-200 i loggboken og håper det blir flere.

Re: A330 på OSL i dag

Tørr nesten garantere at det var denne du så - og IKKE en SAS A330.

MyTravel var forsinket idag, så avgangen til PMI gikk ikke før 21:00

Det var MyTravel sin A330-300 det, OY-VKH som kom da.....Den tok for en drøy time siden av igjen, retning Palma.....

På grunn av noen voldsomme CB'er som har ligget rundt plassen her i kveld, så har mange maskiner sving både kraftig mot venstre og mot høyre rett etter take-off mot nord på bane 01L og når 330'en gjorde det satt jeg og så på i kikkerten....LEKKERT var det!

:colgate:

Takk skal du ha, Thomas! Nå vurderer jeg å kjøpe nye briller. Hadde aldri trodd at jeg kunne unngå å spotte eller ta feil av en av My Travel sine A330, men sånn kan det altså gå.......:D

Originally posted by raider66

Takk skal du ha, Thomas! Nå vurderer jeg å kjøpe nye briller. Hadde aldri trodd at jeg kunne unngå å spotte eller ta feil av en av My Travel sine A330, men sånn kan det altså gå.......:D

Ingen er feilfri, vætt du :D

Back