A321LR til Luftwaffe

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Luftwaffe har signert kontrakt på å bygge om 2 A321LR maskiner til tjeneste hos dem. Usikker om hvor flyene egentlig kommer fra for med levering i august og oktober 2021, så høres det litt ut som de her har overtatt noen andres ordre? Ser heller ikke denne ordren listet hos Airbus

https://www.aviation24.be/military-...airbus-a321neolr-for-the-german-armed-forces/

The Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) and Lufthansa Technik today signed a contract regarding the equipment of two brand-new Airbus A321neoLR (Long Range) for the German Air Force. The aircraft are scheduled to arrive at Lufthansa Technik in Hamburg in August and October 2021, where they will be multi-functionally equipped for various missions. Delivery to the air force is scheduled for 2022.

GAF_A321LRneo-1536x415.jpg

Kanskje en løsning her til lands og. La Erna få en dreamliner som skulle vært levert til DY ;)
Personlig satt jeg mat i halsen da jeg så Erna gå ut av et danskregistrert privatfly på TV for en tid tilbake...

Kanskje en løsning her til lands og. La Erna få en dreamliner som skulle vært levert til DY ;)
Personlig satt jeg mat i halsen da jeg så Erna gå ut av et danskregistrert privatfly på TV for en tid tilbake...

Slik har det vel vært siden før Stoltenberg regjeringene? De chartrer fly etter behov, og gjør det ganske ofte.

Slik har det vel vært siden før Stoltenberg regjeringene? De chartrer fly etter behov, og gjør det ganske ofte.

Synes det er litt fint jeg da! Hadde selvfølgelig vært best med LN-fly.
Viser at man er ¨nede på jorda¨. Men regner med at vi kanskje ser mer av MMF (MULTINATIONAL MRTT FLEET) som nettopp fikk levert sitt første Airbus A330MRTT-fly, som blant annet Norge er medlem/deleier i. Vil tro at troppetransport og VIP-flyvninger i og fra Norge kanskje skjer med disse maskinene fremover hvis det er ledig kapasitet.

Synes det er litt fint jeg da! Hadde selvfølgelig vært best med LN-fly.
Viser at man er ¨nede på jorda¨. Men regner med at vi kanskje ser mer av MMF (MULTINATIONAL MRTT FLEET) som nettopp fikk levert sitt første Airbus A330MRTT-fly, som blant annet Norge er medlem/deleier i. Vil tro at troppetransport og VIP-flyvninger i og fra Norge kanskje skjer med disse maskinene fremover hvis det er ledig kapasitet.
Jeg kan nesten garanterer deg at det ikke blir noe Norsk VIP flyning på de flyene.
Jante er alt for sterk her i landet. Så her vil det være innleie av små BizJets, og rutefly i lang tid fremover.

Jeg kan nesten garanterer deg at det ikke blir noe Norsk VIP flyning på de flyene.
Jante er alt for sterk her i landet. Så her vil det være innleie av små BizJets, og rutefly i lang tid fremover.

Mente ikke at Statsminister m/«crew» kommer til å bruke A330MRTT på div turer, men hvis det er snakk om større gruppe f.eks militære eller større representasjoner.

Mente ikke at Statsminister m/«crew» kommer til å bruke A330MRTT på div turer, men hvis det er snakk om større gruppe f.eks militære eller større representasjoner.

Polske enterair lever vel i perioder på å fly charter for Forsvaret....

Polske enterair lever vel i perioder på å fly charter for Forsvaret....

Det ene utelukker vel ikke det andre, men kommer jo litt an på oppdragets natur? Skal man fly 180 nye rekrutter opp til BDU er det trolig billigere å leie inn fra en ACMI leverandør med A320/737, enn å benytte seg av vår «kvote» på disse maskinene

Back