A320 från Spanair till SAS?

OpelZafira

ScanFlyer Blue
A320 från Spanair till SAS?

Spanair´s EC-KEC & KOX ska enligt airfleets.net till SAS som SE-RJE & RJF.

Ska dessa flyga från ARN då de har svenskt reg eller blir det från CPH som de andra A321? :)

Re: A320 från Spanair till SAS?

Alle 'bussene er CPH-basert og kommer nok til å fortsette med å være det.

a320ÈRNE fra JK har 180 sæder så de skal lige igennem en ombygning så de ender på omkring 160 seats.
JEg ved dog ikke om denne ombygning finder sted her i Skandinavien eller et andet sted.
ved heller ikke om flyene fysisk står med deres nye reg
Hilsen Ole

Ingen av de to A320ene var eid direkte av SAS (begge har registerte eier i Osaka, Japan), men jeg regner med at det var SAS som stod som opprinnelig leier av flyene og videreleide dem til Spanair.

a320ÈRNE fra JK har 180 sæder så de skal lige igennem en ombygning så de ender på omkring 160 seats.
Hilsen Ole

Havde "fornøjelsen" af EC-KOX for et par år siden. Jeg tror aldrig jeg har oplevet så lidt benplads ombord på et fly, så ombygningen fra 180 til 160 sæder er bestemt en god ide..!

JEg ved dog ikke om denne ombygning finder sted her i Skandinavien eller et andet sted.
ved heller ikke om flyene fysisk står med deres nye reg
Hilsen Ole
Kan bara hålla med om att det är trångt i Spanairs A320. Det underliga är att de blev trängre ju längre bak man hamnade. Rad 26 och bakåt var det trängsta jag har suttit i någonsin.

Det er vel ikke bare Spanair som har det trangt bak. Min aller verste opplevelse når det gjelder seteavstand hadde jeg i en SAS-maskin, nærmere bestemt i sete 20F på LN-BRO i juli 2008 (loggføring i Flight Memory er bra å ha du). Dette var rett etter 500-maskinene hadde begynt å få inn ekstra seterekker. Helt klart hadde de som installerte setene feilberegnet fordelingen, og da blir det lite igjen til de siste seteradene. Dermed er det bare å konstatere at selv den beste feiler fra tid til annen her.

Det er vel ikke bare Spanair som har det trangt bak. Min aller verste opplevelse når det gjelder seteavstand hadde jeg i en SAS-maskin, nærmere bestemt i sete 20F på LN-BRO i juli 2008 (loggføring i Flight Memory er bra å ha du). Dette var rett etter 500-maskinene hadde begynt å få inn ekstra seterekker. Helt klart hadde de som installerte setene feilberegnet fordelingen, og da blir det lite igjen til de siste seteradene. Dermed er det bare å konstatere at selv den beste feiler fra tid til annen her.

når fikk x-BU 737-500 satt inn ekstra seter, eller er det kanskje -700 du mener?

Det underliga är att de blev trängre ju längre bak man hamnade. .

De fleste selskaper har trangere seatpitch i den bakre delen. Hovedsaklig fordi ved tokabins-flighter vil man at premiumkundene skal ha litt bedre benplass.

Denne tråden handler vel om SAS' kommende A320, men må rette opp i en feil:

SAS har samme setetall i 737-500 som det Braathens i sin tid hadde, altså 120 seter.

når fikk x-BU 737-500 satt inn ekstra seter, eller er det kanskje -700 du mener?

Ja, man satt inn seks seter, altså en rad ekstra.

Denne tråden handler vel om SAS' kommende A320, men må rette opp i en feil:

SAS har samme setetall i 737-500 som det Braathens i sin tid hadde, altså 120 seter.

I tillegg, Braathens SAFE hadde 125 seter i sine fabrikknye B737-500, 2 eller 3 hadde 128 seter (galley nr 2 manglet). Var vel 30 tommer avstand på de fleste setene. Så ble det vel 120 da Best og Back ble introdusert.

Back on topic - er ikke 160 seter litt lite for en A320, selv med to-tre klasser? Swiss og LH har vel 168-172? SAS sine A319 har jo 141 og A321 har 198 seter og det funker jo tydeligvis greit, selv om de nesten er på max config.

Back