Freetranslation.com's (amatørmessige) oversettelse:För folk som förstår "groda" i skriftformat:
http://www.lemonde.fr/societe/artic...crase-au-large-de-perpignan_1124225_3224.html
An Airbus A320 carrying out a training flight damaged itself at sea, Thursday November 27 afternoon, to the wide one of Holy cyprien in the Eastern Pyrenees with five members of crew on board during. According to the maritime prefecture of Toulon, the airplane crashed "around 17 o'clock".
The airplane carcass that had flown away itself Perpignan, was spotted at sea, one has precise from the same source. The go out of the five persons on board remained indeterminate at 18 o'clock. Two stars as well as an airplane of the national Navy, the Atlantic II, and a helicopter of the civil Security were sent on the zone,. No accident confirmation was available with the builder Airbus in afternoon end.
En kropp har återfunnits, sex saknas.
– Det finns inga överlevande, säger en myndighetsperson till Reuters.
Flyet var underveis til Frankfurt (ferry).
Hvaslags testflight var dette? Var det en pålagt flight etter vedlikehold, eller ble den utført for å "demonstrere" for Air New Zealand at flyet fortsatt var i bra stand? Det at det var en fra CAA ombort taler vel for at det var noe som var obligatorisk. Noen her som kan fortelle når det er pålagt å utføre testflight av et fly, før det settes i passasjertrafikk igjen?
Utrolig trist for de som var ombord og deres familier, men veldig bra det ikke var passasjerer ombort.
Så kan bare begynne å spekulere på hvordan et så nytt fly med så mange kvalifiserte piloter ombord skal kunne bare styrte på en slik måte.
Tenkte akkurat det samme.
Kanskje det ikke hjelper noen ting å ha verdens beste piloter, kjerra har vært skrudd på (C-sjekk) og øyevitner sier at bussen gikk i sjøen med nesen først. Heller ikke verdens beste fly-by-wire hjelper hvis ikke alle skruer og muttere er tightet.
Nå beveger vi oss farlig nært å antyde årsaken til flystyrten, men den endelige bekreftelsen får vi vente med til ulykkesrapporten foreligger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.