A319 til SAS Danmark ....

Originally posted by LN-KGL
Spørsmålet er da om det blir en eller to over wing emergency exits.
A319_SAS.jpg

Om proposjonene er riktige her så blir det bare 3+ , det blir for klumpete.

SAS's livery gjør se best på lange slanke damer , og evnt store griser

Enig... Lange slanke eller store og fete... B757 trro jeg nok hadde blitt meget pen!!!!

Jeg synes nå Airbus 320 hadde vært OK å se i SAS flåten, og færre Boeing 737 selvsagt.

Originally posted by LN-MOW
757-300 i SAS-farger ... DET hadde vaert noe! Tar du utfordringen. Kurt?? :hi2

Tok utfordringen - da var byggesettet klart

B757-383_sas.gif

Og slik at det ikke ble ex. ATA-maskiner, så endte den opp med PW2043 ;)

Flott.. men jag måste säga at A319 var inte helt fel heller.... Längtar som ett barn på julafton.

Tør man spørre hvor du finne "grunnmodellene"..
Hadde link til en fin database for en tid tilbake, men finner'n ikke igjen..

EB, jeg er ikke kommet lenger med grunnmodellen enn dette:

DC-8-73.gif

For å få den ferdig, så snakker vi om rundt 20 timers arbeid. For å illustrere litt hva som ligger bak, her er et skjermbilde som viser alle elementene som benyttes for å få sammen 753en i SAS-farger

How_to_draw_aircraft.jpg

Alt arbeidet er gjort i CorelDRAW12 og alle tegninger er gjort i skala 1:100

Men den neste ut er en 100-utgave av denne i PSA-farger (med smil)

BAe146.gif

Når det gjelder hvor jeg får tegningene fra, så er Boeing og Airbus enkle
Airbus http://www.airbus.com/media/drawings.asp
Boeing http://www.boeing.com/assocproducts/aircompat/3d_view.html
Så er det slutt med de enkle løsninger. Hvis du er på jakt etter lavkvalitets GIF tegninger, så kan denne siden være noe http://www.fortunecity.com/marina/manatee/272/

Jeg har valgt å kontakte flyselskaper og produsenter for å få bedre tegninger de enkelte flyene. Noen ganger resulterer det i tilsendte AutoCAD filer, men også kopier av originale tegninger er mottatt - som denne blant annet denne er et resultat av

737-100.gif

Det hjelper med litt velvillighet fra arkivsjefen i DLH :D

Prøv med http://www.suurland.com der er det en del 3-view tegninger, som kan være til hjelp.

WOW!! Imponerende det du gjør KGL... men jeg venter gjerne 40 timer!!

Da er BAe 146-100 klar
bae146-100_G-BKMN.gif

Men EB, det vil ta mer enn 20 timer før du får ditt ønske - de nærmeste dagene kommer til å gå med til maling - maling av hus innvendig. Vi får se om det kommer noe etter påske.

Flott Dan-Air maskin... Jeg venter gjerne på en DC-8-73.... Lykke til med annet arbeid i påsken...

vel litt itlbake til topic. Jeg gleder meg over at det kommer A-319 til SK, den er hjertelig velkommen.

jeg for min del foretrekker Airbus 319/320/321 LANGT forran Boeing 737 seiren. Airbus er langt mer komfertabel å sitte i. Nå som SK flyr stortsett utelukkende 737 på oslo-london har jeg gått over til å fly BA såfremt de ikke er fullbooket. De bruker 319/320 på oslo-london. Den har skinnseter og er helt herlig å sitte i såfremt den ikke er smekkfull .

Den banker i allefall SK på komfort,pitch og service.. det er synd å si om sin arbeidsgiver,men jeg tror ikke det er lurt å kutte for mye. Da ryker kundene pga manglende komfort. og SK er ikke billigere en B A på oslo-london i allfall-

Men jeg har Canonen klar til SK A-319 kommer på besøk :D

Airbus er mitt førstevalg som passasjer også. Synes kabinen er lysere, luftigere og generelt større plass ombord. Skulle ønske en fikk mer Airbus på det norske markedet, og håper SAS kvitter seg med "grisene" og går for A319/320

Originally posted by DY
Så bra - trodde jeg nesten var den eneste her på forumet som har ment at 737 bør ut av SAS-flåten....
Jeg synes SAS bør satse på en Airbus-flåte.
Neida det er flere enn deg...:cheers:

Originally posted by LN-KGL
Da er BAe 146-100 klar
bae146-100_G-BKMN.gif

Men EB, det vil ta mer enn 20 timer før du får ditt ønske - de nærmeste dagene kommer til å gå med til maling - maling av hus innvendig. Vi får se om det kommer noe etter påske.

Flott fly. Jeg mener helt bestemt at jeg har fløyet med en slik maskin - sannsynligvis fra Manchester og til Norge, men jeg husker ikke helt detaljene. Det er sikkert noen her som vet....?

Dan-Air floey vel i fra Newcastle til Oslo og London Gatwick til Oslo.....de la om i fra NCL til LGW etter at BU aapnet sin Newcastle rute Dan-Air var temmelig sure paa BU og byttet samtidig handling i fra BU til SK)....Jeg floey 146 i fra LGW til FBU, siste flight foer BA slukte dem raatt, kapteinen sendte rundt hatten for innsamling til pensjonen

Back