Vet bestämt att jag flög med SAS A300 direkt mellan LHR och ARN vid ett tillfälle.
Ombygging fra B2 til B4 er at flyene fikk en sentertank for å øke rekkevidden.SAS hadde bestillt sine som B2,men med B4 vinge(en av de flere hundre endringene som RolfL nevner).Disse var klargjordt for sentertank,noe de ikke fikk før i 82/83 som Fellowship skriver.SAS kvittet seg med dem fordi de var for stor til den nye strategien som kom på begynnelsen av 80-tallet der flere frekvenser var viktigere enn å ha et stort fly.Derfor ble det satset på å oppgradere DC-9'erene og kvitte seg med Airbus'ene.Originally posted by MD11
Takk for flott svar:up: Hva inneholdte en ombygging til B4? Hvorfor bestemte SK at de ville kvitte seg med disse så raskt?
Jeg kan nu ikke rigtig minnes at SAS brugte A300 til de nævnte destinationerOriginally posted by LN-MOW
De gikk for det meste Koebenhavn-Athen og videre til Midt-Oesten (Beirut, Damascus, Tehrean, Bagdad mm). Det var ogsaa en stasjonert paa FBU som gikk SK601 til Koeben (07.30 eller deromkring), tilbake til FBU og saa til Paris som SK569/570. Som regel med 20-30 pax saavidt jeg erindrer..)
A300 gikk ikke innenriks, men ble brukt mye til mil-charter.
Litt mer her.
Originally posted by sk931
Jeg kan nu ikke rigtig minnes at SAS brugte A300 til de nævnte destinationerOriginally posted by LN-MOW
De gikk for det meste Koebenhavn-Athen og videre til Midt-Oesten (Beirut, Damascus, Tehrean, Bagdad mm). Det var ogsaa en stasjonert paa FBU som gikk SK601 til Koeben (07.30 eller deromkring), tilbake til FBU og saa til Paris som SK569/570. Som regel med 20-30 pax saavidt jeg erindrer..)
A300 gikk ikke innenriks, men ble brukt mye til mil-charter.
Litt mer her.
Men derimod blev den brugt til Rome isaer omkring paasketid, meget apropos
dagen idag
Hilsen
Ole
Originally posted by LN-MOW
De gikk for det meste Koebenhavn-Athen og videre til Midt-Oesten (Beirut, Damascus, Tehrean, Bagdad mm).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.