Re: Å fly meg nå baklengs inn i Amer'ka... - The Julebord, 2011
Så, etter å ha lounget i noen timer - en eller to i selskap med PC som hadde kommet via SFO - bestemte jeg meg for å finne gaten. Sånn helt tilfeldig, ble faktisk boarding ropt opp i det jeg gikk. Vegen til gate 102 var laaaaaang, i en gørrkjedelig terminal. Tips til folk som skal fly fra Tom Bradley-terminalen, er å drøye det med å gå gjennom security, for alt av servering og butikker ligger før sikkerhetskontrollen. Vel framme ved gaten, ropte de opp at folk med små barn kunne få komme ombord. Etter å ha ventet litt til, kunne de som fløy i Club eller First, samt hadde status innen OW, kunne få boarde, tom. gjennom en egen dør (som ledet ut til den samme broa som den andre døren ^_^).
Vel ombord, fikk jeg lov å gå opp trappa, og ble møtt av to vertinner øverst i trappa. Av en eller annen grunn, fikk jeg ikke like godt inntrykk som på den forrige flighten. Selvsagt var de hyggelige, og ønsket en velkommen og sånt, men det virkjet ikke som de mente det like mye - på en måte..^_^
Anyway, så fant jeg sete 64A, og skulle legge laptopveska nedi den sideskuffen jeg hadde blitt så glad i - bortsett fra at på denne siden av flyet, var ikke de skuffene like dype, så da måtte veska opp i hattehylla allikevel

. Den lille faktoren, samt at jeg av en eller annen grunn likte bedre å ha "vinduskarmen" på venstre side, gjorde at jeg fant ut at jeg likte 64K bedre enn 64A, men det er nok mest en smakssak.
Van/juice/champis ble tilbudt, og jeg gikk for et glass morrobrus. Matbestillinger ble også tatt opp. Blandt forrettene, var det en slags mozarella-couscous, som jeg fikk lyst på. Den hadde de dessverre bare lastet fire stykker av (det gjaldt antageligvis bare for Upper Deck), og de hadde forsvunnet allerede. Hvorfor kunne hun ikke da bare si det med en gang, at de allerede var tomme for den ene forretten, og spørre om jeg ville ha den andre? Nuvel. Ble noe laksegreier:
Smoked Salmon with steamed asparagus, fromage blanc, and lemon honey with black garlic aioli
Til hovedrett fikk jeg det jeg ville ha:
Beef short rib with Bordelaise sauce and winter vegetables
Men først var det å få alle på plass, dytte flyet bakover, og få det til rullebanen. Sikkerhetsdemo ble vist på skjermene, og etterpå kom den mannlige CSD'en på PA, og informerte om at dersom noen ikke hadde engelsk som førstespråk, så snakket div. medlemmer av crewet div. språk - og jaggu hørte jeg ikke "norwegian" blandt språkene han nevnte
Take-off ble gjennomført på Rune Rudberg-metoden - altså "Ut mot havet" ^_^. Et par venstresvinger ble utført, og snart var vi på veg tilbake mot der vi kom fra, dog litt lenger sør, og LA kunne skimtes på venstre side. Vi klatret videre, og etterhvert gikk setebeltelysene av, og det ble begynt med tralletrilling, og jeg fikk mer morro-brus. Enda en tralle dukket opp litt etterhvert, og jeg fikk maten som ble nevnt lenger opp, og enda mer morro-brus. IFE'en virket også (dessverre) på denne flighten, så det ble sett litt serier: "Friends", "The Cleveland Show" og "The Big Bang Theory" - en hel episode av hver, lå inne. Middagen ble etterhvert ferdig, og jeg lente meg godt bakover mens jeg så ferdig nevnte episoder. Fikk så spørsmål om jeg ville ha noe mer, og tenkte at en kopp te hadde vært godt (noe jeg regnet med at ville komme uansett). Fikk da beskjed om at de ikke kunne lage te, fordi setebeltelyset var på, men at jeg gjerne måtte plinge med knappen, eller vinke på henne eller en av kollegaene hennes etterpå, når lyset skukket. Denne vertinnen så forresten ut som hun stammet fra en Wallace & Gromit-film, om dere skjønner hva jeg mener ^_^.
Jeg bestemte meg da for å glemme teen, og tenkte at om jeg ikke sa noe mer om den, og la meg heller litt bakover mens jeg så på serier. Jeg ligger da og aner fred og ingen fare, da "miss Gromit" plutselig titter fram over skilleveggen mellom meg og det tomme nabosetet, 64B, og gir meg en flaske vann. Nikker et høflig "thank you", og fortsetter og se på serier, mens både te og "miss Gromit" forsvinner i hukommelsen. Nok en gang, ligger jeg der, aner fred og ingen fare, da Miss Gromit nok en gang spretter fram, denne gangen foran meg, og utbryter et "any milk or sugar in your tea?". Hun hadde mao. ikke glemt teen, og jeg takket ja til "only sugar", og like etterpå hadde jeg fått te allikevel. Nuvel.
Flighten videre gikk greit. Duppet av litt av og til - bl.a. hadde den tomme tekoppen blitt borte uten at jeg hadde merket det.
Etter en stund ble det tid for frokost, og denne gangen hadde se skjønt det. Av starters, kunne man velge Frukt, eller Frokostblanding, men her ble jeg kun spurt "Any fruit for starter?", som jeg takket ja til. såkalt "Baked Seasonal Winter Fruit". Videre var det "A selection of warm breads and pastries"; og "warm bacon roll". Var helt greit.
Litt etterpå, landet vi på LHR, og jeg gikk fornøyd av, men kanskje ikke like fornøyd som på den forrige flighten, kanskje litt pga. crewet. Club World fristet uansett definitivt til gjentagelse.