A-345 close up

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Siden det ikke er noe bevegelse i flytrafikken fant jeg mitt snitt til å få til noen closeup av Thai som har strandet på OSL. Reg HS-TLB, enjoy.

IMG_0489.jpg


IMG_0466-1.jpg


IMG_0469.jpg


IMG_0478.jpg


IMG_0479.jpg


IMG_0483.jpg


IMG_0485.jpg


IMG_0490.jpg


IMG_0503.jpg


IMG_0513.jpg


IMG_0517.jpg


IMG_0518.jpg


IMG_0528.jpg


IMG_0533.jpg


IMG_0536.jpg


IMG_0539.jpg


IMG_0542.jpg


IMG_0545.jpg
 
Last edited:
Kjempefine bilder! Jeg er veldig svak for slike closeup-flybilder!

Har vi en tekniker i salen som kan forklare meg blå og gul markering på hydrauliclines? Synes å være slik på alle flys hydrauliclines med en forklaring om hvor hydraulikk-røret er på vei, samt pil med hvilken retning hydraulikken strømmer... Men er det slik at gul og blå merking betyr hydraulikk? Finnes det andre "fargekoder" for rør der ute? Hva med rekkefølgen av gul og blå markering i forhold til hydraulikkens fartsretning?
 
Last edited:
Bra nærbilder av et fly man ikke ser nærbilder av :up:

More please :)

Har vi en tekniker i salen som kan forklare meg blå og gul markering på hydrauliclines? Synes å være slik på alle flys hydrauliclines med en forklaring om hvor hydraulikk-røret er på vei, samt pil med hvilken retning hydraulikken strømmer... Men er det slik at gul og blå merking betyr hydraulikk? Finnes det andre "fargekoder" for rør der ute? Hva med rekkefølgen av gul og blå markering i forhold til hydraulikkens fartsretning?
Nå er ikke jeg tekniker, men kan prøve å gi en liten forklaring.
De merkene er en del av en standard som tilsier at alle rør, med flere unntak, skal være merket med hva de fører (hydraulikk, fuel, osv...). Denne standarden sier at hydraulikk skal ha en merkelapp som er blå/gul, fuel skal ha rød og trykkluft skal være oransj/blå. Denne standarden heter MIL-STD-1247.

Her kan du laste ned en versjon av denne: http://www.everyspec.com/MIL-STD/MIL-STD+(1100+-+1299)/MIL_STD_1247C_822/
Og på side 13 kommer det en liste over hvilke(n) farge(r) rør skal ha.

Håper det svarer på det du lurte på :)

Hvis ikke så kan du legge inn et spørsmål i flyteknisk forum. Der er det nok flere som kan svare :)
 
Nice! Takk; det svarte mange andre spørsmål jeg ikke visste jeg potensielt hadde :)
(Hva med fargede "muttere"?)
 
Last edited:
Back
Top