747-8 til OSL snart

GF1

ScanFlyer Gold
Følgende er å finne i Luftfartstilsynets postjournal, siste utgave:

Dok.dato: 16042010
Fra: The Boeing Company
Sak: Boeing - prøveflyging Gardemoen - 747-8
Dok: 747-8 Entry Into Service Airport Compatibility Process - High Level Airport Assessments and Next Steps - The Boeing Company - Operations by B747-8 at Gardermoen Airport

Ja, Boeing vet godt at SAS er en høyst potensiell kunde, så den kommer ihvertfall til ARN på salgsturne. Og da er det ikke usannsynlig at den svinger innom OSL også. De skal jo vise seg frem for DY også. ;)

Jeg regner med at vi får en eventuell beskjed om nærmere tidspunkt når dette er klart? Hadde vært konge å tatt turen over fjellet hvis anledningen byr seg.

Nei, absolutt ikke. Det er ikke snakk om 'om' men 'når' SAS legger inn bestilling. Det har de sagt mer eller mindre rett ut.

Husker godt jeg var i Everett sommer 1969 da Boeing holdt infomøte om prøveflygingene til 747 "first edition" for oss , en gjeng med gærne økonomistudenter. Jeg var selvfølgelig frampå for å få en prøvetur..

Som ventet var svaret nei, insurance etc ...

Men nå er den vel safe , så kan noen av oss få værra med ???:headbang

Må vel innrømme at jeg leser 747-8 "snart" som i "når det er aktuelt med freezing fog" gitt... :)

"747-8 Entry Into Service Airport Compatibility Process - High Level Airport Assessments and Next Steps - The Boeing Company - Operations by B747-8 at Gardermoen Airport"

Tror ikke de er her for FZFG.

Back