747-8 til OSL snart

vi snakker kanskje klargjøring for Korean Air Cargo her som skal operere 747-8 også på OSL

gleder meg som en unge! men dette er jo midt i værste eksamenstider for meg! får håpe jeg får hjemmedager til å øve på!

Okay, satser hardt på at det skjer i en helg, eller på en dag uten eksamen. Helst før 19 :lol:

Får vel gjemme maskinen i rusegropa, da kan jeg ta bilder av den selv i fred og ro :colgate:

DET skal jeg gjøre! Jeg bestiller den akkurat 1 mnd senere. I Juni. 17 Juni, faktisk :p Helst litt sent på dagen......

Fryktelig god idé ;)
Da er jeg også rukket å blir ferdig med rehabiliteringen etter en strevsom USA-tur :colgate:

Følgende er å finne i Luftfartstilsynets postjournal, siste utgave:

Dok.dato: 16042010
Fra: The Boeing Company
Sak: Boeing - prøveflyging Gardemoen - 747-8
Dok: 747-8 Entry Into Service Airport Compatibility Process - High Level Airport Assessments and Next Steps - The Boeing Company - Operations by B747-8 at Gardermoen Airport

Ikke første gang:
Se på denne:

Dok.dato: 31072008
Arkivkode: 490
Grad: U 0
Uoff:

I Fra: The Boeing Company
Dok: Boeing - prøveflyging Gardemoen - 747-8

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35249

Venter også på en update her så man kan gjøre kameraet klart til å "rykke" ut til OSL da disse kommer..:D

Kanskje litt , men stemmer det at Korean har bestilt 5 747-8F, med 2 opsjoner? Og hvis ja, skal disse bli benyttet på OSL-ruten?

Last edited:
Luftfartstilsynets postjournal har igjen en notis om det planlagte besøket:

Dok.dato: 28062010
Til: The Boeing Company
Dok: The Boeing Company - concerning 747-8 Entry Into Service Airport Compatibility Process

Nå står det ikke noe i de dokumentene om prøveflyving til OSL med flyet men brevet fra Boeing går ut på en godkjennelse fra Avinor og LT på at 747-8 kan benyttes på Gardermoen. Tekniske detaljer rundt hvordan den vil ta plass på taxiways, apron osv på OSL og at Sola er alternativ flyplass hvis OSL er stengt.......så får vi se hva som skjer...

Back