• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

737-900ER rullet ut ...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Pemt presentert foran hangaren paa Renton (foto Royal King)

dsc_2989_739ER.jpg


http://www.airliners.net/open.file/1091744/L/

http://www.boeing.com/news/releases/2006/q3/060808b_nr.html
 
Nice

Ser ut som en... 737 uten øyenbryn og en feilplassert dør...(også winglets da..)
 
Originally posted by EB

Hmm. Liker ikke den nye døren...

Det der er vel ikke en full-size dør....., og har ikke de "gamle" 737'ene også en slik service-dør på styrbord side da...? Eg berre undrast...:)
 
Synes den nest bakerste døren ser mindre ut enn den fremre...
 
Originally posted by BU662

......, sa kan man bytte ut de Emergency Exits med en Plug som vil ha en vindu. :lightbulb

På Boeing sine tegninger er plugg'en uten vinduer!
 
Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...
 
Originally posted by BU662


Bare tenk du er passajer og ma sitte i denne sete-rad uten vinduer.


Vet akkurat hvordan det er, og det er ikke noe festlig i det hele tatt, selv på korte turer. Var litt sløv en gang jeg checket inn og fikk "gleden" av å prøve dette på en av SAS sine 321 :baeh
 
Originally posted by EB

Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...

Ja, dette er vel ikke et av de eksistensielle spørsmålene, men......, ser man på Boeings eget foto fra roll-out, et bilde som er tatt 90° på styrbord side, ser den nest bakerste døra fortsatt mindre ut enn den i front og i hekken...... Enig med EB her....:D
 
Originally posted by LN-SSL

Originally posted by EB

Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...

Ja, dette er vel ikke et av de eksistensielle spørsmålene, men......, ser man på Boeings eget foto fra roll-out, et bilde som er tatt 90° på styrbord side, ser den nest bakerste døra fortsatt mindre ut enn den i front og i hekken...... Enig med EB her....:D
Den er lavere enn de andre dørene, da det er en Type II exit (om jeg husker navnene på de forskjellige typene riktig) og derfor ikke en dette en dør som vil bli brukt til boarding, kun evakuering. Hvorfor ble den ikke plassert foran vingen? Vel, det har nok med avstanden til vinge/motor å gjøre.
 
Originally posted by Someone

På side 2 i Boeing sin informasjon kaller de det ihvertfall en "Type 2 standard exist"

Stemmer. 737-serien har fire Type I exits, 2-4 Type III (overwing exits) og utover dette har 739ER to _Type II_ emergency exits.

For litt "koselesing" om forskjellen på exits kan en lese her:
FAR Part 25 Sec. 25.813
FAR Part 25 Sec. 25.807

EDIT: korrigerte fra "fire Type II exits" til "fire Type I exits"
 
Back
Top