• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

719 sine Twin Ottere - her er de nå...

Replying to Topic '719 sine Twin Ottere - her er de nå...'

Var det ikke noen nordmenn som kjøpte tre av disse og fikk de over på amerikansk?
Er dette disse?

Det er tragisk at forsvaret sluttet med Twin Otter. De kunne brukt de mere enn de gjorde.

Takk for linken, Jumper; dette var gull. Det er rart å se to gamle kjenninger i et så ukjent miljø, men Jumptown har i alle fall fått seg noen glimrende hoppfly. Det kan se ut som om de har brukt i alle fall en King Air og en Twin Otter tidligere.

7062 bor forresten på Gardermoen:

dhc6_7062.jpg

Da jeg jobbet med å fly Twottere i USA i fjor kom en av disse (c/n 057 tror jeg det var) til oss for vedlikehold. Siden loggbøkene var på "NorwEnglish" fikk jeg oppgaven med å lese gjennom de for å finne ut når endel av de store inspeksjonene var gjort. Det var morsom lesing!

Eieren (som jeg ble godt kjent med og fløy litt for senere) skrøt voldsomt av de to Otterene og mente de var de best vedlikeholdte eksemplarene han hadde sett. Og jeg må si meg enig. De hadde omtrent dobbelt så mye instrumentering enn det jeg var vant med fra de Twotterene jeg fløy, og alt virket. Da jeg var der hadde eieren 4 stk DHC-6 og 1 stk Caravan.

Back