• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

71` Nord, 8` Vest og 950km fra Norge

Har Herc'n nok fuel ombord til å rekke t/r fastlandet? Eller står det noen kanner med fuel på Jan Mayen og venter?

Takker igjen og bøyer meg mot bakken :D :lol:

Har Herc'n nok fuel ombord til å rekke t/r fastlandet? Eller står det noen kanner med fuel på Jan Mayen og venter?

Ja, gikk fint det, veit dog ikke hvor mye som var igjen, men det gikk hvertfall, nå hadde jo 5630 ekstra fueltanker på vingene også :)

For en fantastisk opplevelse dette må ha vært! Et minne for livet! Bildene dine er helt utrolige! "National Geographic" kvalitet! Takk for at du tok oss alle sammen med på tur til Jan Mayen, Tommy!

Takk for det og bare hyggelig, tråden var laget med tanke på å ta alle her med på turen :D

Hvis der nogen der mangler en fødselsdags gave til manden der har alt, så er her gaven, en C-130 tur til Jan Mayen, det må være toppen.
/Torben

Utrolig artig serie - det må ha vært litt av en opplevelse å være med på denne turen :thumbup

Last edited:
Veldig Bra tommy, ennå engang ett hav med super fine bilder fra deg, helt sikker dette er en opplevelse for livet, og fint at du som er "inne" kan ta sånne bilder så vi andre ser dem.
Dette er helt topp for personer som meg, minus 5 grader er min grense, alt under, og mye vind, og sånt, får meg til at bli innendørs i varmen :colgate:

MVH Torben

Kjempeflott serie Tommy. Har selv vært heldig og fått være med på flere turer til Jan Mayen og det en flott opplevelse, ikke alle som kan få være med på en slik tur.

Kjempefine bilder. Av en eller annen grunn så er Jan Mayen en plass jeg alltid har hatt lyst å oppleve. Litt misunnelig.

Om mulig kunne du tatt litt flere bilder av interiøret på en av C130J'ene "våre". Så intervjuet med feltpresten på NRK da de norske styrkene skulle til Kreta for å delta i "Odessy Dawn" operasjonene i Libya. Da han gikk ombord bak på lasterampe så det ut som en vask eller noe på siden rett innenfor lasterampen. Antar det har noe med fasilitetene ombord. Er de så spartansk som de virker? Så flere bilder om du kan :)

Om mulig kunne du tatt litt flere bilder av interiøret på en av C130J'ene "våre". Så intervjuet med feltpresten på NRK da de norske styrkene skulle til Kreta for å delta i "Odessy Dawn" operasjonene i Libya. Da han gikk ombord bak på lasterampe så det ut som en vask eller noe på siden rett innenfor lasterampen. Antar det har noe med fasilitetene ombord. Er de så spartansk som de virker? Så flere bilder om du kan

Den platen ved siden av lasterampen er den nedfellbare doen som brukes på langturer :) Har ikke noen bilder av den :)

Kjempefine bilder. Av en eller annen grunn så er Jan Mayen en plass jeg alltid har hatt lyst å oppleve. Litt misunnelig.

Hvis det å dra med Hercules virker helt umulig så kan man melde seg på GEO-3144 på UiT. Skal ganske sannsynlig tokte oss opp dit til neste år, eventuelt Hopen og/eller Bjørnøya. Etterhvert kommer det nok også å bli åpnet for oljeboring rundt Jan Mayen, jo lengre Lofoten holdes stengt jo høyere sannsynlighet for Jan Mayen-utbygging :)

Og for å være litt on topic så har jeg jo ikke kommentert i forhold til de siste bildene! Forsvaret og vi er heldige som sender noen som er så god å ta bilder på slike turer. Enkelt og greit ;)

Tommy.

Kjempefine bilder fra en plass det er mange år siden jeg har vært. Ser det er mye nytt der oppe fra de gangene jeg var der.
Eneste bilen de hadde der oppe den gangen var en rød VW boble med det klingendee navnet "Reidun". Har hatt storfine gjester i den bilen da HMK Harald og Sonja fikk en ufrivillig overnatting der oppe.

:)

Ja,- takk for at du deler slike bilder med oss Tommy !
Bildene dine er bare fantastiske ! -Skal sei du er heldig som får oppleve slike ting ! :)

Forstår ikke hvorfor eller hvordan denne tråden her har gått med hus forbi... Angrer bittert på å se den først noen dager etter den ble lagt ut. Jaja.

Utrolig interessant tråd, bra! Jan Mayen virker som en virkelig øde, men samtidig veldig rolig og naturlig plass...:)

Back