7 januari 2002 , "last SAS DC-9-41 service"

RolfL

ScanFlyer Gold
För 9 år sedan idag , 7 januari 2002 , flög SAS för sista gången DC-9 classic i trafik. Hans Jakobsson ger en fin tillbakablick på den 35-åriga epoken och hur DC-9 kom till SAS. Se Hans blogg, http://viking256.se/ , för att ta del av hela historien !

.. og det kan også nevnes at Delta's seks siste DC-9-41'ere fløy sine siste revenue flights 30. og 31.12. De er nå alle ferget ned til Skyteams bakhage (SFB) for opphugging. De er alle eks-SAS maskiner.

Hva med noen bilder, frk Larsen?

.. og det kan også nevnes at Delta's seks siste DC-9-41'ere fløy sine siste revenue flights 30. og 31.12. De er nå alle ferget ned til Skyteams bakhage (SFB) for opphugging.

Kan du bekräfta att de sex var N751NW/N752NW/N755NW/N760NW/N762NW/ N763NW ? Det var väl ingen -41 som hann att få Delta colours och/eller titles ?

Her er mitt siste møte med en DC-9-41 .. N760NW/ex SE-DBT på Newark i juni.

11.jpg

Skal prøve å få tatt noen bilder, MOW. Det står en haug med dem lettere henslengt på området. Det er en DC-10'er som også står her, og for to uker siden var det en DC-8'er innom.

Men FAA er visst ikke så begeistret for at vi tar bilder av annet enn skolens materiale, men jeg skal få sneket meg til noe når vi taxer på Bravo ;) Grei utsikt til bakgården derifra.

Herlig bilde av SE-DBT "Agne Viking", det var min favoritt 9'er i alle år! Flott bloggreportasje var det også i linken lenger opp...

Ja nå skjønner jeg hvor gammel jeg har blitt... Da jeg begynte å følge med for alvor, hadde vel SAS fått sine første 10 DC-9-41 omtrent.. og nå er det ingen som flyr lenger.

Det betyr vel at det ikke finnes noen flydyktige DC-9-41 i det hele tatt lenger?
dvs de siste som er satt på bakken er kanskje fortsatt flydyktige, men ikke økonomiske lenger..

takk for postingen her, og takk til et flott fly!

Back