Ser ikke helt bra ut. Forøvrig er det ganske strenge regler hva slik informasjon gjelder. Hvem som helst kan ikke foreta en kredittvurdering uten grunnlag - det skal brukes til nettopp det navnet antyder, vurdering av eventuell kreditt.Fant denne på forumet på hegnar.no. Hvor finner man slik info egentlig??
Har vel ikke akkurat hatt god økonomistyring tror jeg...
Ser ikke helt bra ut. Forøvrig er det ganske strenge regler hva slik informasjon gjelder. Hvem som helst kan ikke foreta en kredittvurdering uten grunnlag - det skal brukes til nettopp det navnet antyder, vurdering av eventuell kreditt.
Det skal også nevnet at et eventuelt medlemsskap i RGF ikke hadde hjulpet de som er i Tyrkia, da det er rene flybilletter dette gjelder.
dette lukter SVINDEL
Det er helt rett, Cedlind, men RGF-logoen sier noe om seriøsiteten i selskapet.
Det koster å være medlem av RGF, så en viss indikasjon på seriøsitet er det nok, selv om det ikke er en garanti.
Ja, men når et slikt medlemskap ikke gir fordeler verken for bedriften eller kundene, hvorfor skal man da melde seg inn? Reisegarantifondet skal være en sikkerhet for kundene til selskapet som er med. Men dette firmaet går ikke under de reglene som reisegarantifondet dekker. Ergo er det null verdi å melde seg inn. Reisegarantifondet hadde ikke dekt en eneste krone i dette tilfelle dersom selskapet hadde vært medlem.
Hvis kunfly.no ser seg nødvendig å foreta endringer i tidsplaner eller avlyse avganger, vil de passasjerer som allerede har kjøpt billett til den gjeldende avgang bli kontaktet og opplyst om deres rettigheter(se nedenfor). Bemerk vennligst at det er ditt ansvar som kunde at alle kontaktinformasjoner på bekreftelsen er korrekte: adresse, telefonnummer samt e-mail.
Forsinkelser
Reisebyrået kan ikke holdes ansvarlig for utenforstående hendelser eller hendelser påført av tredje part. F.eks. forsinkelse pga. veiforhold, bagasje som ikke når frem, endring i flyselskapenes flyplaner osv. Ved slike hendelser skal den reisende rette henvendelse til det gjeldende flyselskap, som er ansvarlig for transporten. 17. februar 05 vedtok EU en rekke ansvarsforhold som flyselskapene skal følge når uventede situasjoner oppstår på flyreisen. Du kan lese mer om dine rettigheter her:
http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_da.pdf
I tilfelle streik
Kunfly.no opptrer som agent for flyselskapene, og det er flyselskapet alene som har ansvar for transportens korrekte utførelse. I tilfelle av flystreik eller annen streik som påvirker flytrafikken kan reisebyrået eller flyselskapet være behjelpelig med endring av reservasjon. Dette kan imidlertid først la seg gjøre i det øyeblikket en streik er en realitet, og utelukkende ifølge flyselskapets anvisninger. Er en streik varslet – og altså ennå ikke
trådt i kraft – er det på den reisendes egen regning såfremt man ønsker at endre eller annullere en reservasjon.
Kansellering
Hvis kunfly.no avlyser en flyavgang vil det bli varslet om til alle passasjerene:
Det tilbys valget mellom rett til refusjon av flybillettens pris eller omlegging av reisen(EU-forordning 261/2004, artikkel 8).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.