67 passasjerer med ugyldige flybilletter - advarer mot Tyrkia Solreiser

"The requested URL could not be retrieved"

er det ISP'en som har stengt siden tro?
 
Ikke helt bra når man blir dømt i forliksrådet for en mobilregning på 5000 kroner... :lol:
 
Fant denne på forumet på hegnar.no. Hvor finner man slik info egentlig??




Har vel ikke akkurat hatt god økonomistyring tror jeg...
Ser ikke helt bra ut. Forøvrig er det ganske strenge regler hva slik informasjon gjelder. Hvem som helst kan ikke foreta en kredittvurdering uten grunnlag - det skal brukes til nettopp det navnet antyder, vurdering av eventuell kreditt.

Det skal også nevnet at et eventuelt medlemsskap i RGF ikke hadde hjulpet de som er i Tyrkia, da det er rene flybilletter dette gjelder.
 
Rart så mange kreditorer likevel har gitt dette selskapet kreditt når man ser historikken... Firmaet ble registrert i Brønnøysundregistret 14.08.2006. Har utnyttet tiden godt når de klarer å pådra seg så mange saker...
 
Ser ikke helt bra ut. Forøvrig er det ganske strenge regler hva slik informasjon gjelder. Hvem som helst kan ikke foreta en kredittvurdering uten grunnlag - det skal brukes til nettopp det navnet antyder, vurdering av eventuell kreditt.

Kredittopplysninger på bedrifter er rimelig liberalt, men her er det et enkeltpersonforetak. Da er kredittopplysninger på foretak og person det samme, og da er vi over i en litt annen situasjon.

Posting med kredittsjekk av Serkan Arikes er derfor slettet.
 
Det skal også nevnet at et eventuelt medlemsskap i RGF ikke hadde hjulpet de som er i Tyrkia, da det er rene flybilletter dette gjelder.

Det er helt rett, Cedlind, men RGF-logoen sier noe om seriøsiteten i selskapet.
 
Det er helt rett, Cedlind, men RGF-logoen sier noe om seriøsiteten i selskapet.


Tja, det behøver ikke gjøre det.
Dette selskapet er ikke pliktig til å være medlem i reisegarantifondet. Og hadde de vært det, hadde det ikke vært til nytte for kundene deres dersom selskapet går konkurs. Det er derfor ingen grunn for Tyrkia Solreiser å være medlem, og heller ingen fordel for deres kunder at de er medlem.
Så sånn sett er det pengene ut vinduet å melde seg inn, det koster mye, og gir ingen ting tilbake (for et selskap som dette). Hadde de solgt pakkereiser hadde saken vært en helt annen.

IMM
 
Det koster å være medlem av RGF, så en viss indikasjon på seriøsitet er det nok, selv om det ikke er en garanti.

Ja, men når et slikt medlemskap ikke gir fordeler verken for bedriften eller kundene, hvorfor skal man da melde seg inn? Reisegarantifondet skal være en sikkerhet for kundene til selskapet som er med. Men dette firmaet går ikke under de reglene som reisegarantifondet dekker. Ergo er det null verdi å melde seg inn. Reisegarantifondet hadde ikke dekt en eneste krone i dette tilfelle dersom selskapet hadde vært medlem.
 
Går faktisk an å bestille på den siste siden. Får håpe folk ikke går i fella og hiver seg på et par tilbuder... ^_^
 
Jeg har store problemer med å se hva dette selskapet solgte. Ikke solgte de pakketurer, men hadde de chartret eget fly? Merkelige greier. Før nettsiden stengte så jeg de annonserte januarpriser en vei til Tyrkia for 295 kr. inkludert mat på flyet. Med dagens drivstoffpriser og flymarked skjønner vi vel alle hvor disse karene lærte å regne...:9:
 
Prøvde å booke fly fra OSL til Izmir tur/retur i september og fikk opp SK-flighter.. (SK7531 og retur med SK7532). Billigste tur/retur kom på 2790 pr pers.

Står følgende under "Fly Fakta" på www.reisetyrkia.no ^_^ :

Tyrkia Solreiser flyr til Izmir fra Oslo med Skandinavian Airlines som er Nordisk fly selskap.
Fly type er Boeing 738 - 800 og kapasitet mellom 135 og 189 pers.

Vi serverer mat og drikke på flyet til våre kunder som er inkl.i fly billetten.
Tax free varer bestilles om board på flyet.

Tyrkia Solreiser flyr til Antalya fra Oslo,med SKY AIRLINES som er Tyrkisk Charter selskap.
Fly type er Boeing 738 - 800 og kapasitet er 189 pers.
Sky Airlines lander på terminal 2.

Vi serverer varmt mat og drikke om board til våre kunder som er inkl. i fly billetten.
Tax free varer bestilles om board på flyet.
 
Last edited:
Ja, men når et slikt medlemskap ikke gir fordeler verken for bedriften eller kundene, hvorfor skal man da melde seg inn? Reisegarantifondet skal være en sikkerhet for kundene til selskapet som er med. Men dette firmaet går ikke under de reglene som reisegarantifondet dekker. Ergo er det null verdi å melde seg inn. Reisegarantifondet hadde ikke dekt en eneste krone i dette tilfelle dersom selskapet hadde vært medlem.


Det har du faktisk heøt rett i. Det eneste de selger er flybilletter, ikke noe annet. Dermed er reisegarantifondet rett og slett urelevant.
TyrkiaSolreiser er agent for Kunfly.no som er går fram ganske tydelig av deres reisebetingelser (http://www.reisetyrkia.no/betingelser.aspx klikk på "Forsinkelser, kanselleringer og i tilfelle streik") Limer inn siden nettsida sikkert snart blir borte likevel.

Hvis kunfly.no ser seg nødvendig å foreta endringer i tidsplaner eller avlyse avganger, vil de passasjerer som allerede har kjøpt billett til den gjeldende avgang bli kontaktet og opplyst om deres rettigheter(se nedenfor). Bemerk vennligst at det er ditt ansvar som kunde at alle kontaktinformasjoner på bekreftelsen er korrekte: adresse, telefonnummer samt e-mail.

Forsinkelser
Reisebyrået kan ikke holdes ansvarlig for utenforstående hendelser eller hendelser påført av tredje part. F.eks. forsinkelse pga. veiforhold, bagasje som ikke når frem, endring i flyselskapenes flyplaner osv. Ved slike hendelser skal den reisende rette henvendelse til det gjeldende flyselskap, som er ansvarlig for transporten. 17. februar 05 vedtok EU en rekke ansvarsforhold som flyselskapene skal følge når uventede situasjoner oppstår på flyreisen. Du kan lese mer om dine rettigheter her:
http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_da.pdf

I tilfelle streik
Kunfly.no opptrer som agent for flyselskapene, og det er flyselskapet alene som har ansvar for transportens korrekte utførelse. I tilfelle av flystreik eller annen streik som påvirker flytrafikken kan reisebyrået eller flyselskapet være behjelpelig med endring av reservasjon. Dette kan imidlertid først la seg gjøre i det øyeblikket en streik er en realitet, og utelukkende ifølge flyselskapets anvisninger. Er en streik varslet – og altså ennå ikke
trådt i kraft – er det på den reisendes egen regning såfremt man ønsker at endre eller annullere en reservasjon.

Kansellering
Hvis kunfly.no avlyser en flyavgang vil det bli varslet om til alle passasjerene:

Det tilbys valget mellom rett til refusjon av flybillettens pris eller omlegging av reisen(EU-forordning 261/2004, artikkel 8).

Lurer på hvor mange som faktisk er rammet av dette her.
 
Og på nettsidene til TYRKIAREISER står nå følgende:
"Obs! I henhold til diverse avisoppslag gjør vi oppmerksom på at vi IKKE er Tyrkia Solreiser men Tyrkiareiser som er medlem av alle offentlige organ som Reisegarantifondet og Norsk ReiselivsForum."
Tyrkia Solreiser har nok valgt navnet sitt veldig bevist og nå det merker nå Tyrkiareiser...
 
Stakkars Tyrkiareiser... ikke rart de blir knyttet til Tyrkia Solreiser når logoen ser slik ut ^_^
 

Attachments

  • logobook.gif
    logobook.gif
    4.4 KB · Views: 129
Last edited:
Back
Top