65 prosent flere norske til USA denne sommeren

Spennende å se hva som skjer nå som CO blir medlem av StarA. Da får man vel EB poeng for å reise direkte med CO OSL-EWR i istedenfor å mellomlande? Tror nok SAS kommer til å merke dette. Kanskje vi får se større materiell på OSL etterhvert...?
 
Last edited:
Nettop Discus. La CO forbli i Skyteam. La ikke SK få alt gratis...Huffda, nå tråkket jeg vel noen på tærne..:cool:
 
SAS ammarbeid med STAR partner på intercontinentale ruter fra scandinavia?

Thai, Singapore og US får ikke akkurat julekort fra Frøsundavik for sine ruter fra ARN og CPH! Jeg er 100% overbevist om at Continental forsvinner fra Osl så snart de er fullverdig medlem av star. Godt hjulpet av et visst selskap.....
 
SAS ammarbeid med STAR partner på intercontinentale ruter fra scandinavia?

Thai, Singapore og US får ikke akkurat julekort fra Frøsundavik for sine ruter fra ARN og CPH! Jeg er 100% overbevist om at Continental forsvinner fra Osl så snart de er fullverdig medlem av star. Godt hjulpet av et visst selskap.....

Nå har faktisk TG og SK code-share på flere skandinaviske flygninger, blant annet for å mate TG sine ARN og CPH flighter.

Greit nok at du misliker SAS man du kan være litt mindre bitter i agumentasjonen for det.

Men at SK nekter å feede US har du rett i.

Jeg er sikker på at CO ikke forsvinner fra OSL, men jeg tror heller ikke det blir SK code-share på CO39
 
Last edited:
Nå har faktisk TG og SK code-share på flere skandinaviske flygninger, blant annet for å mate TG sine ARN og CPH flighter.

Greit nok at du misliker SAS man du kan være litt mindre bitter i agumentasjonen for det.

Men at SK nekter å feede US har du rett i.

Jeg er sikker på at CO ikke forsvinner fra OSL, men jeg tror heller ikke det blir SK code-share på CO39

Nå burde vel du som moderator være litt tilbakeholden med å konkludere med hvem som misliker hva. I alle fall gjennom et åpent forum!

Jeg misliker ikke SAS og vil absolutt ikke bli hengt ut med den holdningen i et forum av andre enn meg selv. At jeg til tider er kritisk til SAS er en annen sak, men det er ikke mye anderledes enn hvordan andre her på forumet forholder seg til andre selskap. Så lenge innleggene ikke er usaklige så ser jeg ingen problemer med det!

Om du har noe i mot vinklingen av mine innlegg så oppfordrer jeg deg til å gjøre det gjennom de verktøyene du har som moderator og ikke gjennom et innlegg!

Så for å kommentere ditt innlegg. Jeg har aldri skrevet at SAS ikke har code-share på rutene med Singapore og Thai. Jeg har faktisk selv reist flere ganger med Singapore og Thai fra CPH gjennom SAS.

Jeg klarer bare ikke å fatte og begripe hvorfor ikke SAS benytter seg bedre av mulighetene som ligger i intercontinentalt sammarbeid på tvers av selskapene i STAR. SAS har 11 maskiner og en kundegruppe som virkelig står i kø for flere destinasoner. Da blir det for meg helt hull i hode når de med all kraft forsøker å holde partnere unna, fremfor å kunne opprette et bredere sammarbeid. Skal SAS kunne ta opp kampen med spesielt KLM og Finnair, så klarer de det ikke alene med 11 fly!!!!!!!!!!
 
Jeg klarer bare ikke å fatte og begripe hvorfor ikke SAS benytter seg bedre av mulighetene som ligger i intercontinentalt sammarbeid på tvers av selskapene i STAR. SAS har 11 maskiner og en kundegruppe som virkelig står i kø for flere destinasoner. Da blir det for meg helt hull i hode når de med all kraft forsøker å holde partnere unna, fremfor å kunne opprette et bredere sammarbeid. Skal SAS kunne ta opp kampen med spesielt KLM og Finnair, så klarer de det ikke alene med 11 fly!!!!!!!!!!

Der er jeg enig.


Og det jeg mente med det andre jeg skrev er at det iblant virker litt som du skriver "Måtte SAS mislykkes". Og det er ikke ment som uthenging eller noe slikt, så da kan det sikkert være at vi missforstår hverandre litt der;) Men du må ihvertfall ikke tolke det som noe angrep eller noe personlig mot deg, men jeg må ha lov til å kommentare innlegg
 
Last edited:
Med 65% flere reisende fra Norge og fulle fly med CO burde det vel snart være marked for en SAS rute direkte fra OSL ja.

SK burde beholdt 767`en til slike ruter, 330/340 ble for stor sist de prøvde den fra OSL til EWR.
 
Heisann!

Dette er ikke mitt ekspertiseområde, men hvorfor... eller hvordan... tror dere at SAS vil "diktere" at vi legger ned rutene til Skandinavia... :drunk:

Dette er en av de mest suksessfulle rutene vi har over Atlanteren og jeg ville tro at det blir en økning av kapasitet pga bonuspoeng... og ikke en reduksjon... ;)

Vi har allerede søkt om antitrust immunity på transatlantiske ruter med Star Alliance og selv om SAS ikke var nevnt ved navn, kun Lufthansa, nevner de (...?) andre selskap inkludert i denne avtalen. Jeg regner derfor med at de er inkludert i denne avtalen og det er vel deres tap om de ikke selger seter på rutene våres... :question:

Skal man drive butikk må man legge egoet på hylla og gå der man kan tjene penger... :)

Dag
 
Heisann!

Dette er ikke mitt ekspertiseområde, men hvorfor... eller hvordan... tror dere at SAS vil "diktere" at vi legger ned rutene til Skandinavia... :drunk:

Dette er en av de mest suksessfulle rutene vi har over Atlanteren og jeg ville tro at det blir en økning av kapasitet pga bonuspoeng... og ikke en reduksjon... ;)

Vi har allerede søkt om antitrust immunity på transatlantiske ruter med Star Alliance og selv om SAS ikke var nevnt ved navn, kun Lufthansa, nevner de (...?) andre selskap inkludert i denne avtalen. Jeg regner derfor med at de er inkludert i denne avtalen og det er vel deres tap om de ikke selger seter på rutene våres... :question:

Skal man drive butikk må man legge egoet på hylla og gå der man kan tjene penger... :)

Dag

Oh yes, men SAS har ikke til nå skjønt fordelen av partnere på transatlantiske ruter!

Men kan ikke du rekvirere litt større metall til oss da Dag ;)
 
Kan noen forklare en som ikke vet det, hva det betyr?

I utgangspunktet er ikke samarbeid/markedsdeling/priskoordinering tillatt mellom ulike bedrifter. Star Alliance, og alle andre slike allianser, innebærer iallefall en viss grad av slik koordinering og det kreves godkjenning fra konkurransemyndigheter for å få tillatelse til dette. CO har sikkert noe liknende i dag i forhold til Skyteam alliansen, og krever vel noe liknende for å kunne gå inn i Star. Er fordelen for kundene større enn ulempene (som følge av noe redusert konkurranse) så sier man som oftest OK, og sier da samtidig at man ikke vil gripe inn mot denne koordineringen. Det er dette som er antitrust immunity. Forståelig nok?
 
Back
Top