Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
Replying to Topic '6000 passert'
Savipix
Selv om det er liten plass på ERJ'en syntes jeg det er hyggelig å sitte på jump seat hos ExpressJet. Pilotene... ofte med kviser... har som regel en god holdning, klager ikke over kontrakter, ex-koner, fridager og lønninger, er glade for å ha en jobb og kaller deg "sir"... 
EB
Ellers så ble det en liten "spottetur" til IAH med datteren i dag. Det blåste godt fra syd i dag og IAH bruker som regel 27, 26L og 26R for annkomst. De stakkars ERJ'ene flakset rundt, men en B777 kom inn og lå stødig som et slagskip... Kirsten kaller B777 for "BIG MAMA"...
Til slutt så var det grillet fisk til middag i kveld og da ble det en "lett" Bordeaux rød, Chateau Bonnet til. Ikke noe spesiell, men god nok til en Søndagsmiddag...
Ser fortsatt fram til en "Fly og Vin" aften... :up:
Dag
Savipix
det kan da du ikke mene...men selfølgelig er allt relativt. En ERJ-145 er større enn en C-152 "heavy advanced"...Men det har jag och jag tyckte att det var bra med plats, även fast jag har långa ben.

EB
Ja jeg ser du skriver dette EB, men kan noen bekrefte dette...? Søker du på internettet etter A320 vs. B737 cabin så er det like mange meninger som innlegg, men jeg har enda ikke sett noe data...? Noen som har tilgang til både A32X og B737NG, helst fra samme firma, burde gå ut og måle setene... så kan vi endelig fastslå dette. Bruker for eksempel SAS forskjellige sete typer i A32X og B737NG'ene sine...?men velger selskapet A320-serien kan man bestille bredere midtseter
Ellers så ble det en liten "spottetur" til IAH med datteren i dag. Det blåste godt fra syd i dag og IAH bruker som regel 27, 26L og 26R for annkomst. De stakkars ERJ'ene flakset rundt, men en B777 kom inn og lå stødig som et slagskip... Kirsten kaller B777 for "BIG MAMA"...

Til slutt så var det grillet fisk til middag i kveld og da ble det en "lett" Bordeaux rød, Chateau Bonnet til. Ikke noe spesiell, men god nok til en Søndagsmiddag...

Ser fortsatt fram til en "Fly og Vin" aften... :up:
Dag