6000 passert

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic '6000 passert'

Savipix
Men det har jag och jag tyckte att det var bra med plats, även fast jag har långa ben.
det kan da du ikke mene...men selfølgelig er allt relativt. En ERJ-145 er større enn en C-152 "heavy advanced"...:D Selv om det er liten plass på ERJ'en syntes jeg det er hyggelig å sitte på jump seat hos ExpressJet. Pilotene... ofte med kviser... har som regel en god holdning, klager ikke over kontrakter, ex-koner, fridager og lønninger, er glade for å ha en jobb og kaller deg "sir"... :)

EB
men velger selskapet A320-serien kan man bestille bredere midtseter
Ja jeg ser du skriver dette EB, men kan noen bekrefte dette...? Søker du på internettet etter A320 vs. B737 cabin så er det like mange meninger som innlegg, men jeg har enda ikke sett noe data...? Noen som har tilgang til både A32X og B737NG, helst fra samme firma, burde gå ut og måle setene... så kan vi endelig fastslå dette. Bruker for eksempel SAS forskjellige sete typer i A32X og B737NG'ene sine...?

Ellers så ble det en liten "spottetur" til IAH med datteren i dag. Det blåste godt fra syd i dag og IAH bruker som regel 27, 26L og 26R for annkomst. De stakkars ERJ'ene flakset rundt, men en B777 kom inn og lå stødig som et slagskip... Kirsten kaller B777 for "BIG MAMA"... :D

Til slutt så var det grillet fisk til middag i kveld og da ble det en "lett" Bordeaux rød, Chateau Bonnet til. Ikke noe spesiell, men god nok til en Søndagsmiddag... ;)

Ser fortsatt fram til en "Fly og Vin" aften... :up:

Dag

DAG! Når kommer du til Norge? Vi arrangerer selvfølgelig en "Fly&Vin" kveld for deg...:spin:

Heisann EB, om ikke før så blir i alle fall en norgesferie på oss i midten av Juli. En uke i Norge og en uke i Dannmark... :)

RolfL Jeg glemte å svare deg i farten...:hi2
Behövs inga "hugg" , mycket bra sammanfattat !
Neida, jeg setter pris på slike debatter, og med min ingeniørbakgrunn liker jeg å se fakta. Personlig meninger er greie nok de, men det er allt de er... personelige meninger...:p De har et program her i USA som heter "Myth Busters" og jeg vet ikke om de går i Scandinavia, men det er et ganske underholdene program hvor de tar for seg "myter" og prøver å bevise om dette stemmer...;)

Dag

Virker som flertallet her synes 320 er et mer behagelig fly å være passasjer i enn 737, noe jeg også er helt enig i.
Min våte drøm er at Norwegian bytter til Airbus når de gamle grisene en gang skal byttes ut. Når enn det blir...

BU662, flyr ikke Privatair bare A319-132LR fra DUS? ;)
BBJen ble flyttet til MUC siden den hadde bedre range :smokin

Og her finner dere Privatair-DVD http://www.shop-luftfahrt.de/product.php?id=101
Kan anbefales!

PT04.jpg

Den filmen fås også kjøpt i NAK Shop. Sett den selv, og som piloten jeg er/ønsker å bli så var den ikke såå bra. Mer fra serveringstralla enn fra cockpit. Men sikkert fin for det brede scanair-publikum!

Ellers var Dag J sin beskrivelse av ExpressJet piloten helt ypperlig :thumbup

For meg holder det å sammenligne SAS sin 737 og SAS sin A321...behøver ikke balnde LH eller Onur inn.

Når det gjelder best plass i kabinen vil tallene nedenfor tale for seg.
A320 har en bredde på 3.96m, mens en 737 har 3.53m. Det er 43 cm forskjell, og det merkes!!
Selv flyr jeg 737 som kabincrew, og drømmer om å komme over på en A32x.
Når det gjelder støy i kabinen merker ikke jeg store forskjellen, men derimot cocpit er noe helt
annet på en Airbus. Der er det både stillere og MYE bedre plass en på Boeingen. Også når det gjelder galley`s er
Airbus`en overlegen.

http://boeing.com/commercial/737family/pf/pf_600tech.html

http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a320/a320/

Jetset, 3,96 m er utvendig diameter på skoget - innvendig tall er 3,70m, men det er dog 17 cm mer enn 737.

Heisann... da har jeg fått oppklart noe, og jeg bøyer meg i støvet for EB og KGL...:devot:

Når du bestiller samme modell sete fra RECARO, SICMA, KOIOTO osv. bestiller du for B737 NG serien eller A32X og da er A32X sete like under 1" bredere enn B737 NG modellen... eller sirka 2.5 cm. Jeg snakket med seteguru'en i interiør-ingeniøravdelingen hos oss og han ringte en kollega hos US Airways, som opererer Airbus fly. Det skal også være sirka 1" (2.54 cm) bredere midtgang på Airbus"en. Der det er noe forskjell er hvor gulvet er montert på A32X vs. B737. Airbus'en har gulvet montert noe høyere, som gir en mer kurvet vegg, mens B737'en har et veldig lite ovalt skrog, og gulvet sitter noe lavere, som gir en mer rett vegg.

Dag

Bra oppklaring... Det nytter å få diskutert seg frem - selv om vi går vekk fra det opprinnelige i innlegget. :up:

Back