6000 passert

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic '6000 passert'

Hm, kan ikke fatte og begripe at dette flyet er blitt så populært...... Merkelig at de ikke har klart å produsere MD90 slik at den er like økonomisk som 737. Tenk på hvor behagelig det er å reise med en MD iso 737. Sitte på en to seter litt langt fremme, da har man det bra. Kongefly spør du meg..... Dette er sett fra en passasjers side - det finnes sikkert mange grunner for et flyselskap til å kjøpe 737
 
Replying to Topic '6000 passert'

MD90 blir som en våt drøm... Selv om jeg likte meg godt på to-seteren som SAS Braathens hadde på første rad på 737 mandag. Nærmere MD90 seating kommer vi vel ikke lenger... ;)
 
Replying to Topic '6000 passert'

Spørsmål til dere "gris"-motstandere - nøyaktig hva er det som er gærnt med Boeing 737...?????

(Sett for eksempel opp en liste, hvis det er flere ting)
 
Replying to Topic '6000 passert'

3 + 3 seating
trangt
urolig i lufta
støyende
 
Replying to Topic '6000 passert'

Seating (men den er lik som på 757 og Airbus - men Airbussen er bredere og 757 virker hyggeligere med oppdelte kabiner... Med sin sterkt skrånende front er det ikke lett å gå på do foran i en 737...i allefall hvis du er voksen.

Ingen mellomdistansfly kan måle seg med MD - men den fikk jo nettopp Boeing drept...:naughty:
 
Replying to Topic '6000 passert'

Originally posted by LN-SSL
Spørsmål til dere "gris"-motstandere - nøyaktig hva er det som er gærnt med Boeing 737...?????

(Sett for eksempel opp en liste, hvis det er flere ting)

1. "Mindre pen"
2. Føles skranglete sammenliknet med A320
3. Mangler akkurat så mye bredde at det merkes sammenliknet med A320
Dette er utifra mitt høyst personlige ståsted som passasjer. FBU4EVER kan vel utfylle litt mtp. flyegenskaper. :)
 
Replying to Topic '6000 passert'

Men vi kan vel håpe at den pensjoneres snart - damen begynner å bli rimelig gammel i kroppen - selv om en hofte og andre deler er byttet ut med jevne mellomrom...;)
 
Replying to Topic '6000 passert'

6000 over 40 år er det ingen andre fly som kan konkurrere med...de er nemlig ikke så gamle...
 
Replying to Topic '6000 passert'

Nei, det har du sikkert rett i. Men B737 var jo ganske populær fra første stund. Ja, ja....., synes både det tar seg bra ut og er greit å fly med jeg da. Noen må utgjøre minoriteten også, og i denne sammenhengen har jeg ingenting i mot det...., faktisk.:up:
 
Replying to Topic '6000 passert'

Trodde alle elsket Boeing jeg...
 
Replying to Topic '6000 passert'

At Boeing 737 er populær trenger vel ikke å bety at den er så fantastisk for oss passasjerer? Husk at i Norge har Suzuki Baleno solgt bra... NG'en har vel rent objektivt sett blitt rimelig bra for selskapene ihvertfall, men som passasjer er jeg personlig ikke i tvil: Airbus scorer adskillig bedre på komfort.
 
Replying to Topic '6000 passert'

Ja, Boeing ja...., men det var jo spesifikt 737 vi snakket om. Skjønner ikke kritikken jeg da. Det er bare det.:) Rent optisk sett likner den også mere på et fly enn......., nåja, jeg skal ikke si det en gang...;)
 
Replying to Topic '6000 passert'

Enig med Trety...nesa på 737 eller var det 727 eller 707 er jo ikke akkurat noen skjønnhet. Boeing har alget mye penere fly senere...
 
Replying to Topic '6000 passert'

Personlig er jeg ikke så opptatt av å beskrive et fly etter hvor godt jeg sitter, for jeg flyr så lite. Jeg er mere opptatt av hvordan det er å se på, og da har man jo en del pene doninger å velge fra, bl.a.; B737, 727, 747, Do328Jet, DHC-6, L-1011 TriStar, JetStarII, DC-8, DC-10, F-28, Concorde, VC-10 m. fl.
Det har sikkert noe å gjøre med at jeg liker å tegne og derfor er over gjennomsnittet(?) interessert i former og linjer (på fly!)....:spin:
 
Replying to Topic '6000 passert'

Hvor godt du sitter har ingenting med hvem som har laget flyet. Dette er selskapene som bestiller flyet som også velger setene.
 
Replying to Topic '6000 passert'

Originally posted by HMWK


Hvor godt du sitter har ingenting med hvem som har laget flyet. Dette er selskapene som bestiller flyet som også velger setene.

Nei, akkurat. I så henseende tror jeg du får ta en prat med mine "meddebattanter" gitt...:biggrin
 
Replying to Topic '6000 passert'

Originally posted by Trety
2. Føles skranglete sammenliknet med A320
3. Mangler akkurat så mye bredde at det merkes sammenliknet med A320

Det er jo en kjent sak at plastik skrangler mindre enn metall
:lol

Ikke vet jeg hvor mye du flyr Trety, men jeg har ennå til gode å merke breddeforskjellen.
Jeg hadde vel 7-8 flighter med bussen og ca 30 turer med boeingen siden i sommer. Mulig mine sanseorganer er litt skakk-kjørte

Men for å være litt seriøs, jeg tar virkelig av meg hatten for et ingeniørdesign som (med modifikasjoner) har et så langt liv, og den dag i dag er overlegen på ytelse og økonomi!

737 er langt fra noen favoritt som passasjer, og cockpiten støyer mye i forhold til MD80/90 og 321, men like fullt er det et meget kapabelt fly. 737NNG fikser nok støyproblemene gir plass til bredere midtgang og seter på 18.5"
 
Back
Top