• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

5000 i tillegg for Business Class

jcnorway

Moderator
Medlem
5000 kr i tillegg en vei for oppgradering fra EC til BC mellom Oslo og Beijing med SK er vel ikke så galt? :) Synes det var en bra deal jeg :thumbup Artikkelen til VG kan leses her

Artig. Akkurat dette tenkte jeg på her en dag. Når man først spanderer en tur for at disse folka skal underholde oss, så bør de få en behagelig utreise. Håper de har vett til å forsyne seg litt av champagnen også !

Jeg blir så lei av slike innlegg i avisene. Hver gang en eller annen offentlig person skal fly Biz, så slår de det opp. Til hvilken nytte, spør nå jeg!! De poengterer også for sikkerhets skyld at trenere og ledere skal sitte bak, og at utøverne også skal det hjem. Hvorfor gjør de så det? Regner de med at majoriteten av den norske befolkning er i harnisk over at noen fly foran gardinet?

Løp og kjøp agurker, folkens!!

BF:old

Hørtes da ut som en meget fornuftig bruk av business-klasse, til en meget rimelig pris? Ingen kan vel ha noe imot det...

Kr 5000,- er vel ikke så ille for å få seg en "sovesofa" man kan kose seg i og ankomme OL litt mer opplagt!
Jeg vet om flere hotell som opererer med de samme prisene pr natt, og det må vel være en grei sammenligning?

E!

For en agurknyhet. De reiser jo på biz fordi det er en nødvendig for å fungere optimalt raskest mulig i Beijing. Lykke til alle utøvere.

Robinson-ekspedisjonen fløy på billig-billetter - men det er vel snakk om å være folkelig... And someone, tell me how its possible to bring more than your bag allowance when you're gonna live on an island without any og your belongings...

Latterlig at de ikke reiser business hjem igjen også, hadde sikkert ikke kostet så mye ekstra det heller... Men til Beijing er det i hvert fall bra at utøverne sitter foran gardinene

Og så er det en eller annen som soper inn gullmedlajer, og så kommer "Stinn av gull, må fly økonomiklasse hjem"

Skal være enig i at det er litt meningsløst å lage en artikkel ut av dette, og at det generelt kan være litt mye gnåling om at noen offentlige personer får business fremfor økonomi.

Men jeg synes det blir enda mer rarere å begynne å argumentere motsatt: At unge, spreke og friske mennesker som i stor grad har hobbyen sin som levebrød, og som får flere dagers opphold og en oppelvelse for livet i Beijing, ikke skal klare å sitte på et vanlig sete 6-7 timer på returen..

Synes de har gjort et fornuftig valg, totalt sett.

Er det ikke snart på tide med en gigantsmell i avisenes økonomi med resultater som slakting av antallet journalister? Journalist kan neppe være en beskyttet tittel - i agurksesongen!

Selvfølgelig skal vi sende folket på best mulig måte til OL, i alle fall TIL OL.

Back