42 prosent flere nordmenn til USA i juni

På IAD har de egen immigration/ankomsthall for de som skal fly videre. Veldig flott. Passkontroll, henting av bagasje, toll og avlevering av bagasje samt sikkerhetskontroll i det samme rommet. Alt var gjennomført på 10 minutter. Veldig bra opplegg. Kanskje dette kan være noe for OSL?

På IAD har de egen immigration/ankomsthall for de som skal fly videre. Veldig flott. Passkontroll, henting av bagasje, toll og avlevering av bagasje samt sikkerhetskontroll i det samme rommet. Alt var gjennomført på 10 minutter. Veldig bra opplegg. Kanskje dette kan være noe for OSL?

Så stuerne skal da måtte sortere, slik at transfer-bag kom på et bånd, og local-bag på et annet? Dersom dette ikke er gjort av avgangsstasjonen ser jeg for meg at dette tar tid og bag vil komme opp på galt bånd...

De klarer det på transfer innenriks-utenriks, så de bør nok klare utenriks-innenriks også.

Sant nok, men her skal det sorteres i enda en haug(local bag, domestic transfer(ut på det båndet du snakker om) og international transfer(som i dag)). Men jo, det bør vel la seg gjøre, men ikke se bort i fra at det kan ta ennu lenger tid enn i dag å få bagen din;)!

men her skal det sorteres i enda en haug(local bag, domestic transfer(ut på det båndet du snakker om) og international transfer(som i dag)).

Transfer er transfer. All bag skal gjennom tollen, enten den skal til WAS, Gulfport eller Guatemala .. så det blir bare en stabel transferbag.

Transfer er transfer. All bag skal gjennom tollen,

At transfer er transfer er jeg med på, men ikke at all bag skal gjennom tollen. Vanlig transfer går vel "av seg selv" vhja. strekkoder etc, men kan vanskelig se for meg sorteringen av dette når noe av bagen skal utleveres på båndet.

I USA skal alle passasjerer og all bagasje gjennom immigrasjon og toll ved innreise uansett bestemmelssted.

Men i Norge så skal ikke baggasje som er i transfer til en internasjonal destinasjon(utenfor No.) tollklareres i Norge.

Jeg trodde vi "tok IAD-løsningen" til OSL jeg...

EDIT: Ser at det muligens kun er jeg som gjorde det...

Vi reiste til USA i september 2001. God plass på flyet og California nesten for oss selv. Drømereise. Kan se tilbake på mange flotte turer, men................
begynner å bli "litt ferdig" med USA. Jentene holder fortsatt på en New York tur i året (for å hilse på han i bar overkropp i døra der dere vet*)).
Reis heller til land der de ikke mistenker deg for å være skurk. De to siste rundreisene i Sør Amerika har vært mye enklere og de bruker $ i Ecuador samt at prisene er enda lavere.
*) hint: klær

Back