• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

4000.- t/r fra Norge til Kina med SAS

Hvor mye tid tar det å få seg visum til Kina?

Express
+ NOK 250
Within 24 hours processing
(Appointment Required)

Express
+ NOK 150
2-3 working days processing

Dette kommer på toppen av de NOK 500 som betales ved vanlig behandling - noe under en uke.

Vanlig visum som gir 30 dagers opphold tar 4 dager å få og koster kr 500. Leverer du søknaden mandag har du det torsdag morgen. Lett som bare det, men møt litt før åpningstid (kl. 9) for å bli rask ekspedert. Kun åpent til kl. 11.

Kineserne vet å ta seg betalt i Norge med andre ord - i Sverige koster visumet 220 SEK for personer med svensk pass og 250 SEK for alle andre. Gjelder vanlig behandlingstid på fire dager.

SAS har tydeligvis litt overskudd på seter til Beijing - det har vært mange kampanjer dit nå... Synes SAS har blitt mye flinkere på kampanjer det siste året - veldig bra!!

Javel! Kan ikke heller SAS komme opp med en hyggelig Z-pris istedet eller i tillegg til. Okay, 4.000 er sikkert billig det (jeg mener hva koster en cheapo ticket til Kina ellers?) , men så langt "i slummen" - tru´kke det.

Det kan jeg ikke si meg enig i. Aldri noen kampanje eller tilbud på de strekningene jeg reiser mest!!

BF:cool2

De fleste vil nok også oppleve det sånn. Men jeg refererer til kampanjen i høst og kampanjen i januar - som begge hadde svært gode priser ut i Europa, og den siste også i Norge. Dessuten har tilbudene fra EuroBonus vært bra. Så totalt sett synes jeg det har vært fremgang på kampanjefronten :)

Javel! Kan ikke heller SAS komme opp med en hyggelig Z-pris istedet eller i tillegg til. Okay, 4.000 er sikkert billig det (jeg mener hva koster en cheapo ticket til Kina ellers?) , men så langt "i slummen" - tru´kke det.

Merkelig, men det finnes faktisk folk som er villige til å se Verden selv ved å reise økonomi-klasse... rart ikke sant? :rolleyes:

Thomas, vi er merkelige folk som er happy bak flyet... ;)

For noen stakkars timer. Kina ække så langt unna ! Tar heller to helger på rad en en med noe bedre plass. Tid har vi nok av ! kanskje !! ??:9::9:

Sånn i og med at det er flere økonomiseter enn businesseter ombord i et fly, så er vel det et tegn på at det faktisk er flere som flyr øko en biz? :rolleyes:

På 1. mai i 2008 er "slummen" økonomiklassen på et fly som bringer vanlige arbeidende nordmenn på weekendturer til Beijing... jaja - ting har skjedd de siste 100 år...

Det er jo ikke så langt til Beijing, ca åtte timer fra Stockholm. Det er jo omtrent som til østkysten av USA. Jeg overlevde det helt greit, men ECO extra utgjør virkelig en stor forskjell.

Merkelig, men det finnes faktisk folk som er villige til å se Verden selv ved å reise økonomi-klasse... rart ikke sant? :rolleyes:

Ja, folk er rare. Det finnes faktisk også folk som kunne tenke seg å sitte på et fly som er 3+3 i 9 timer, samt vente i 6 timer på en flyplass for å hoppe på neste fly. :D;)

Hver sin lyst

Back