4 dager i sør afrika

4 dager i sør afrika

turen går med af a380, det blir min første tur med the whale jet, noe jeg ser fram til med forventning.
jeg lander i johannesburg og har 4 dager før jeg må hjem.
hvordan bør jeg bruke tiden? reise til cape town kanskje? har hørt litt mye rart om johannesburg.
hva bør jeg i såfall få med meg i cape town?
tips mottas med takk!

Re: 4 dager i sør afrika

Velkommen til Scanair :)
Cape Town er veldig fint. 10 år siden jeg var der men reiser gjerne tilbake.
Durban er et alternativ om du ønsker sol og sommer. Har ikke selv vert der.
God tur!

Jeg hadde valgt å bruke de 4 dagene å enten dra til Cape Town eller dra på safari

Når skal du nedover?

Jeg hadde valgt å bruke de 4 dagene å enten dra til Cape Town eller dra på safari

+1

Du har jo ikke allverden av tid, så ikke planlegg for mye forskjellig - avstandene er store. Safari oppi nord og CPT med omegn (vindistriktene, Robben Island osv.) blir to forskjellige ting så det kommer jo an på hva du har gjort før og har lyst til å oppleve.

Skal du ut på safari så sjekk ut evt. vaksinering/malaria på forhånd.

CPT er veldig fin, og trygg by. Mye å se og gjøre i byen og området. Var i CPT i fjor, og skal ned igjen i desember. Det går drøssevis av fly mellom JNB og CPT (NB! Det er to flyplasser i JBurg!)

Tripreport: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55749
Koselig overnattingssted i CPT: http://www.orangeguesthouse.com/

God tur!

+ 2,5. Det er ikke langt til safari i Kruger. Om du er litt "uredd" leier du bil og kjører dit fra J'burg. Gjorde det selv og det gikk helt fint. Ellers er det organiserte turer også. Jeg hadde betalt for å være på en av de private lodgene. Sabi Sabi for eksempel.

I Kruger må du ha Malaria tabletter. I J'burg og Cape Town trenger du ikke.

Cape Town er sabla fin by-ferie. Men pga reisens lengde ville jeg valgt enten eller.

Durban, Port Elisabeth, Stellenbosch er ikke verd det på så kort tur.

SAA har også tett med avganger. Både BA og SAA kjører "tradisjonelt" servicekonsept på economy (mat/snacks/drikke). Med BA kan du være (u)heldig å få en 737-200, avhengig av preferanser.

LCC: Kulula og Mango

Har ikke hørt noe vondt om noen av dem . Domestic i SA har de heller ikke innført væskereglene ifht. security

NB! Pass på at du IKKE booker til/fra J'burg Lanseria med LCC!

BA er mye dyrere enn SAA på innenriks i Sør Afrika har jeg sett.
SAA har også en mer moderne flyflåte enn BA/Comair, som bruker 737 classics.

SAA bruker A340 på en del innenriks avganger, ellers B737-800.

Back